مدیر جهاد کشاورزی نی ریز خبر داد؛

افزایش برداشت پسته در نی ریز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز از افزایش ۲۰ درصدی برداشت پسته در نی ریز خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ داریوش طهماسبی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۱۴ هزار تن پسته از باغ های شهرستان نی‌ریز برداشت و به بازار‌های داخلی و خارجی صادر شود که نسبت به پارسال ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: شهرستان نی‌ریز قطب تولید پسته و بزرگترین تولید کننده محصول پسته در استان فارس است و سالانه بخشی از این محصول به بازار‌های کشور‌های خارجی صادر می‌شود.

طهماسبی گفت: نزدیک به ۲۰ هزار هکتار از باغ‌های شهرستان نی‌ریز به کشت پسته اختصاص دارد که از این مقدار بیش از ۱۷ هزار هکتار مثمر و مابقی غیرمثمر است.

وی اضافه کرد: متوسط برداشت در هر هکتار باغ مثمر و در شرایط عادی یک تن پسته خشک است که برداشت این محصول تا پایان مهرماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز با اشاره به پتانسیل‌های موجود در مناطق مختلف شهرستان برای تولید پسته، بیان کرد: در سال‌های اخیر به علت کاهش سطح آب‌های زیرزمینی و افت کیفی آب در مناطق مختلف، بسیاری از باغداران شهرستان با ایجاد باغ‌های پسته، به تولید این محصول روی آوردند و شهرستان را همچنان در رتبه اول تولید پسته در استان فارس نگه داشته‌اند.

وی افزود: در شهرستان نی‌ریز ارقام مختلف پسته از جمله اکبری، احمدآقایی، کله قوچی و اوحدی تولید می‌شود که برای فرآوری این محصول، ۱۴ ترمینال ضبط و فرآوری پسته در نقاط مختلف شهرستان مجوز تأسیس و بهره‌برداری گرفته و در حال فعالیت هستند.

طهماسبی تصریح کرد: مشکل بزرگی که در تولید و فرآوری پسته وجود دارد بارگیری و خروج این محصول هنگام برداشت به شهر‌ها و استان‌های همجوار است که با ایجاد صنایع تبدیلی و بسته‌بندی در شهرستان توسط سرمایه‌گذاران علاقمند، علاوه بر رونق اقتصادی، محصولات فرآوری شده با نشان و برند منطقه‌ تولید محصول، به بازار‌های خارجی صادر خواهد شد.

انتهای پیام/ن

برداشت پسته در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار