برنامه ریزی برای بهبود معتادان در کشور

معاون پارلمانی و حقوقی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه‌ریزی برای بهبود یک میلیون و ۴۳۲ هزار معتاد کشور خبرداد.

برنامه ریزی برای بهبود معتادان در کشور

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛جمشید تقی زاده  در نشست شورای اداری دستگاه های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ایلام بیان کرد: برنامه ها و بسته های حمایتی اجتماعی برای گروه های هدف نظیر کودکان و زنان بد یا بی سرپرست، معلولان، معتادان از برنامه های این وزارتخانه به منظور بهبود آسیب های اجتماعی است.

معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اظهارکرد: بر اساس این برنامه بهبود معتادان به میزان یک میلیون و ۴۳۲ هزار و ۴۹۶ نفر، حمایت از کودکان به تعداد هفت هزار و ۶۰۰ نفر و کنترل افزایش طلاق به میزان ۱۷۶ هزار و ۱۱۹ نفر جزو راهبردهای این وزارتخانه است.

استان ایلام دارای سه هزار و ۲۸۵ تعاونی ثبت شده است

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام نیز در این شورا افزود: در بخش تعاون و در ۶ ماهه نخست امسال ۲۱۳ تعاونی مورد بازرسی مالی و حسابرسی قرار گرفته و ۹ هزار و ۵۴۰ نفر ساعت دوره های آموزشی برگزار شده است.

شکرالله شیرخانی با بیان اینکه در بخش کارآفرینی و اشتغال نیز حمایت های صورت گرفته است، اضافه کرد: در راستای الگوی توسعه مشاغل خانگی از ۵۰ نفر حمایت مالی صورت گرفته و ۴۸ مجوز نیز در این راستا صادر شده است.

وی ادامه داد: کارگران گروه های کار و واحدهای نمونه، برخورداری هزار و ۹۰۹ نفر از کارگران از تسهیلات رفاهی، تفریحی و زیارتی و آموزش ۱۵۷ کارگر در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

شیرخانی اعلام کرد: استان ایلام دارای سه هزار و ۲۸۵ تعاونی ثبت شده است که از این میزان یک هزار و ۴۶۱ فعال است، اگر از ظرفیت سه هزار و ۲۸۰ تعاونی در استان ایلام استفاده شود زمینه اشتغال ۲۳ هزار شهروند در استان ایلام فراهم می شود.

انتهای پیام/ د

برنامه ریزی برای بهبودیک میلیون و ۴۳۲ هزار معتاد کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.