آغاز عملیات شارژ کوره فلش ذوب مس سرچشمه

عملیات شارژ کوره فلش سرچشمه، بعد از تعمیرات صورت گرفته، هفته آینده آغاز می‌شود.

آغاز عملیات شارژ کوره فلش ذوب مس سرچشمهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ؛ به نقل از روابط عمومی مس منطقه کرمان،  حسنی مدیر مس منطقه کرمان در جلسه تولید با اشاره به حادثه هفدهم شهریور در کوره فلش گفت: این حادثه، ظرفیت تبدیل شدن به یک فاجعه را داشت، اما با جانفشانی و احساس مسئولیت همه افراد حاضر در روز حادثه، از بروز فاجعه انسانی و خسارت غیر قابل جبران تجهیزات جلوگیری شد.


مدیر مس منطقه کرمان افزود: این حادثه در زمان راه اندازی اتفاق افتاد، بنابراین پیمانکار مربوطه تمام مسئولیت حقوقی و قانونی و مالی آن را بر عهده گرفت و با توجه به بیمه بودن تجهیزات، روز بعد از حادثه نیز کارشناسان بیمه در محل حادثه حضور یافتند و به تعیین خسارت پرداختند و خسارت وارده از طریق بیمه و پیمانکار جبران می‌شود.


محمد حسنی با اشاره به اینکه حوادث پیش بینی نشده در انجام پروژه‌ها امری طبیعی است، گفت: برآورد اولیه مدت زمان بازسانی و تعویض و نصب تجهیزات خسارت دیده چهار ماه بود که با تلاش شبانه روزی همکاران ما و پرسنل پیمانکار، در کمتر از ۴۵ روز کار به انجام رسید و همکاران ما از این حادثه درس‌های زیادی آموختند.


مدیر مس منطقه کرمان افزود: در شش ماهه نخست امسال مس محتوای معدنی بیش از برنامه تولید شده و درآمد شرکت وابسته به مس محتوای معدنی است و این حادثه تاثیری در مبلغ فروش خارجی نداشته و تعهدات داخلی نیز تمام و کمال انجام شده و کاتد عرضه شده در بورس داخلی فلزات بیش از میزان تقاضا بوده است.


حسنی اعلام داشت: علی رغم آنکه سود شرکت از فروش کنسانتره بیشتر از کاتد است، با این حال سعی می‌کنیم برنامه تولید ۱۹۵ هزار تن کاتد را در پنج ماه آخر سال محقق کنیم.


مدیر مس منطقه کرمان، حساسیت‌هایی را که در مورد فلش سرچشمه وجود دارد، قابل تقدیر دانست و گفت: تفاوت اساسی این پروژه با همه پروژه‌های توسعه‌ای مس در این است که پروژه‌های دیگر در کنار تولید اتفاق می‌افتاد و این پروژه در دل تولید اجرا شده و برای راه‌اندازی آن، ناگزیر از توقف سیستم ریورب و قطع زنجیره تولید بودیم.


وی از همه مسئولین ذیربط که با حمایت و ایجاد فضای آرامش، کمک کردند که پروژه زودتر از موعد تعیین شده بازیابی و وارد مدار تولید شود، قدردانی کرد و مجاهدت‌های خاموش و شبانه روزی دست اندرکاران این پروژه را محصول این فضای آرامش دانست و گفت: حادثه فلش خیلی خوب مدیریت شد و همه تیم‌های کاری بلافاصله بعد از وقوع حادثه، روحیه خود را باز یافتند و کار بازسازی را آغاز کردند.‌

انتهای پیام/س

 

عملیات شارژ کوره فلش سرچشمه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار