کلینتون: تهدید‌های «غیرواقعی» علیه کره شمالی اقدامی خطرناک است

هیلاری کلینتون ضمن بی‌فایده خواندن جنگ لفظی ترامپ با کیم جونگ اون، از دولت آمریکا خواست که کره شمالی را به پای میز مذاکره بیاورد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، «هیلاری کلینتون»، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا امروز (چهارشنبه) در یک نشست در سئول، پایتخت کره جنوبی اعلام کرد تهدیدهای «غیرواقعی» علیه پیونگ یانگ برای آغاز جنگ در شبه جزیره کره، اقدامی «خطرناک و کوته بینانه» است.

وی با تشویق آمریکا برای کشاندن همه طرف‌ها به پای میز مذاکره اعلام کرد: نیازی نیست که ما تهاجمی و خصمانه علیه کره شمالی رفتار کنیم. باید فشارها بر کره شمالی را برای از سرگیری مذاکرات بیشتر کنیم.

کلینتون بدون اشاره مستقیم به نام ترامپ، گفت: جنگیدن با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی باعث ایجاد لبخندی بر چهره او می شود.

وی باز هم بدون اشاره به دونالد ترامپ، خاطرنشان کرد: توهین ها در حساب توییتر برای کره شمالی منفعت داشته است؛ اما فکر نمی کنم این کار برای آمریکا نفعی داشته باشد.

چین هم از جمله کشورهایی است که خواهان آوردن کره شمالی به پای میز مذاکره است. این در حالیست که تمایل نداشتن واشنگتن و متحد آن ژاپن به این اقدام باعث شده است پیونگ یانگ فعالیت های هسته ای و موشکی اش را گسترش دهد.

تنش ها میان آمریکا و کره شمالی به دنبال آزمایش های هسته ای و موشکی پیونگ یانگ و لفاظی ها و تهدیدهای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به شدت تشدید شده است. جنگ لفظی میان دونالد ترامپ و کیم جونگ اون به حدی رسیده است که رئیس جمهور آمریکا بارها رهبر کره شمالی را «مرد موشکی» خطاب کرده است. این امر باعث شده است که کره شمالی هم در پوستر های تبلیغاتی اش، ترامپ را «سگ دیوانه» خطاب کند.

دونالد ترامپ همچنین تهدید کرده است که کره شمالی را به کلی نابود می کند. پس از آن، وزیر خارجه کره شمالی اظهارات ترامپ را اعلان جنگ علیه پیونگ یانگ توصیف کرد. این در حالیست که سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد صحبتهای ترامپ به هیچ عنوان اعلان جنگ علیه کره شمالی نیست.


انتهای پیام/

انتقاد کلینتون از تهدیدهای واشنگتن علیه پیونگ‌یانگ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار