سردار وحیدی در همایش ملی آینده پژوهی:

هیچ مکتبی نمی‌تواند بگوید بهتر از اسلام به آینده‌پژوهی توجه دارد

رئیس دانشگاه عالی دفاع گفت: ما در فرهنگ مهدوی عالی‌ترین معارف مربوط به مسئله «توجه به آینده» را داریم و هیچ مکتبی نمی‌تواند ادعا کند بهتر از اسلام به آینده پژوهی توجه کرده است.

هیچ مکتبی نمی‌تواند بگوید بهتر از اسلام به آینده‌پژوهی توجه داردبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در همایش «آینده پژوهی در مسیر بالندگی دفاع و امنیت» که صبح امروز( چهارشنبه 26مهر) برگزار شد، اظهار کرد: معارف دینی ما مشهون از موضوع «توجه به آینده» است و در فرهنگ مهدوی هم عالی ترین معارف توجه به آینده را داریم و هیچ مکتبی نمی تواند ادعا کند بهتر از اسلام به آینده پژوهی توجه کرده است.

وی ادامه داد: باید برای آینده برنامه داشته باشیم زیرا در جهانی زندگی می‌کنیم که تعارضات مختلف اقتصادی و سیاسی آن را فرا گرفته و عده‌ای سخن از نظام نوین جهانی به زبان می آورند. آیا ما همچنان می‌خواهیم مستکبرین آینده ما را بسازند؟

رئیس دانشگاه عالی دفاع تأکید کرد: رئیس جمهور آمریکا در یک سخنرانی ٣٩ بار از نظم نوین جهانی سخن گفت آیا ما می‌خواهیم کسی مثل ترامپ که رفتار او به وحشی ها می‌ماند بر دنیا حکومت کند؟ و آیا می خواهیم گروه کوچکی از صهیونیست‌ها آینده دنیا را ترسیم کنند؟ و آیا مرتجعان عرب می‌خواهند همچنان در دامن سردمداران جنگ‌های صلیبی باشند؟ آیا بناست جهان اسلام همواره چند پاره باشد؟ ما اگر نتوانیم تحولات آینده را تشخیص دهیم گرفتار مسیر طولانی اسارات به دست قدرت‌ها خواهیم شد.

سردار وحیدی گفت: ما باید به سمت تمدن نوین اسلامی برویم و بدانیم که فروپاشی نظام مجهول صهیونیستی یک افق روشن برای آینده است و آینده‌پژوهان باید پاسخ دهند که چگونه باید به آینده‌ ترسمی رهبری معظم انقلاب برسیم .

وی تصریح کرد: چرا ما نباید جزو پنج کشور برتر جهان در حوزه دفاع و تجهیزات باشیم؟ چرا نباید به گونه‌ای عمل کنیم که هیچ کس در هیچ جا به خود اجازه ندهد مسلمان و مظلومی را زیر پا له کند، آیا اوضاع مسلمانان در نقاط مختلف جهان از جمله میانمار قابل قبول است؟

سردار وحیدی با طرح این سوال که آیا انسانهایی که با تمدن غرب زندگی می‌کنند در آرامش هستند، خاطر نشان کرد: حتما این گونه نیست وگرنه جوانان آنها به خاطر فساد موجود به گروه  مثل داعش پناه نمی‌بردند. آینده پژوهی کار یک گروه نیست و از آنجایی که شاخه‌های مختلفی دارد همه باید به میدان بیایند.

انتهای پیام/

رئیس جمهور آمریکا خوی وحشی‌گری دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار