مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی :

۲۰ اثر در چهارمین دوره نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی در زاهدان انتخاب شدند

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۰ اثر در مرحله نخست چهارمین دوره نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی این استان انتخاب شدند.

۲۰ اثر در چهارمین دوره نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی در زاهدان انتخاب شدند به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، کامبیز مشتاق گوهری مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: در این دوره علاوه بر سه داور از اساتید دانشگاه تهران؛ ناظر معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز حضور داشت.

وی ادامه داد: در این دوره ۸۰ اثر ارسالی از سراسر سیستان و بلوچستان به داوری گذاشته شد که ۲۰ اثر توسط داوران با توجه به معیار‌های گزینش نشان ملی مرغوبیت انتخاب شدند.

وی ادامه داد: آثار انتخاب شده شامل سوزندوزی، خامه دوزی، پریواردوزی، نساجی سنتی، سفال کلپورگان، چرم و حصیربافی بود که برای داوری نهایی به ستاد ارسال می‌شوند.

سیستان و بلوچستان با دارا بودن هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی، فرهنگی و ... در ۱۹ شهرستان یکی از استان‌های غنی کشور به لحاظ داشته‌های باستانی، تاریخی، فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که به گفته کارشناسان به اندازه یک کشور جاذبه تاریخی و گردشگری دارد.

سواحل زیبای ماسه‌ای و صخره ای، آثار تاریخی شهر سوخته و قلعه‌های باستانی، آب و هوای سرد و گرم، آبشار‌ها و چشمه‌های آب گرم، باغات میوه‌های سردسیری و گرمسیری، نخیلات و مرکبات، غارها، رودخانه‌های سرسبز و پرآب، سنگ نگاه ها، محوطه‌های تمدنی و تاریخی بخشی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری در سطح استان سیستان و بلوچستان است که هنوز برخی از آن‌ها در کشور ناشناخته مانده است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار