در پی بالا گرفتن تنش‌ها میان مسکو و واشنگتن صورت می‌گیرد؛

قرار گرفتن نام ۵ رسانه آمریکایی در فهرست سیاه روسیه

سناتور‌های روسیه فهرستی از پنج رسانه آمریکایی تهیه کرده تا نام آن‌ها را در لیست «خبرگزاری‌های نامطلوب» قرار دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مسکو تایمز؛ تنش میان مقامات روس و آمریکایی بر سر محدودیت عملکرد رسانه‌های دو کشور، شدت گرفته به طوری که سناتورهای روس فهرستی از 5 خبرگزاری آمریکا تهیه کردند که قرار است از این پس فعالیت رسانه ای آنها در روسیه محدود شود.

ماجرا از سختگیری های واشنگتن بر عملکرد شبکه راشاتودی در آمریکا آغاز شد. مقامات آمریکا راشاتودی را «عنصر جاسوسی خارجی» نامیدند. روسیه نیز پیش از این هشدار داده بود اگر اقدامات سختگیرانه علیه خبرگزاری های این کشور در آمریکا ادامه یابد، آنها نیز مقابله به مثل کرده و فعالیت رسانه های آمریکایی در روسیه را محدود خواهند کرد.

مسکو تایمز اعلام کرد نام شبکه تلویزیونی «سی ان ان»، صدای آمریکا و رادیو آزادی در فهرست پنجگانه سناتورهای روسیه که در اصطلاح «خبرگزاری های نامطلوب» نامیده می شود، به چشم می خورد.

«اولگ موروزف»، عضو کمیته دولتی روسیه، درباره خبرگزاری های قرار گرفته در فهرست سیاه مسکو گفت: این فهرست شامل خبرگزاری هایی می شود که منابع مالی از خارج دریافت می کنند و در دیپلماسی داخلی روسیه دخالت دارند.

وی سپس هشدار داد: اگر دولت آمریکا به کنترل اطلاعات شخصی کارمندان راشاتودی و رادیو اسپوتنیک ادامه دهد، ما نیز با کارکنان خارجی خبرگزاری های آمریکایی، همین کار را خواهیم کرد.

منابع آگاه اعلام کردند، دیگر مطبوعات مانند واشنگتن پست، نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال و رادیو آزادی کریمه نیز در معرض چنین سختگیری هایی قرار دارند.

انتهای پیام/

اعلام محدودیت کاری علیه رسانه‌های آمریکایی در روسیه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار