با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان

ضریح جدید امامزاده سید ابراهیم خمینی‌شهر رونمایی شد

ضریح جدید امامزاده سید ابراهیم خمینی‌شهر با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان رونمایی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام رضا صادقی شامگاه سه‌شنبه در مراسم رونمایی از ضریح جدید امامزاده سید ابراهیم از نوادگان امام موسی کاظم(ع) اظهار کرد: 8 هزار و 51 امامزاده در سامانه بانک اطلاعات امامزادگان و بقاع متبرکه کشور به ثبت رسیده که استان اصفهان 718 امامزاده را ثبت کرده و رتبه ششم را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه کشور ایران محل امنی برای فرزندان اهل بیت بوده، افزود: امامزادگان مغناطیسی هستند که فضا را تلطیف می‌کنند و مقبره آنان پناهگاهی برای آرامش قلوب مردم است، باید به عمران و آبادی آستان امامزادگان رسیدگی کرد تا به قطب‌های فرهنگی تبدیل شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه مجموعه اوقاف استان اصفهان شبانه‌روز در حال فعالیت هستند، اضافه کرد: در طول 36 سال از انقلاب  تا کنون 3 هزار و 500 سند برای موقوفات و رقبات اخذ شده و در طول 4 سال اخیر نیز 4 هزار و 500 سند اخذ شده که اقدام انقلابی و جهادی بوده است.

گفتنی است ضریح مطهر امامزاده سید ابراهیم محله درب سید خمینی‌شهر پیش از این به شکل چوبی بود که به همت اداره کل اوقاف و تلاش هیأت امنای امام‌زاده ضریح جدید با طرحی شبیه ضریح پاک و مطهر حضرت امام رضا (ع) با هزینه‌ای بالغ بر 700 میلیون ریال ساخته و نصب شده است.

 

انتهای پیام/م

 

ثبت 718 امامزاده استان اصفهان  درسامانه بانک اطلاعات امامزادگان و بقاع متبرکه کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.