یزدانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رکورد تولید شکر شکسته شد/گلایه کارخانه های قند از اعلام نشدن نرخ شکر

یک مقام مسوول با بیان اینکه رکورد تولید شکر سال 95 شکسته می شود،گفت: امسال حدود یک میلیون و 750 هزارتن شکر از چغندر قند و نیشکر استحصال شود.

گلایه کارخانه های قند از اعلام نشدن نرخ شکر/ رکورد تولید شکر شکسته شدعلیرضا یزدانی مجری طرح چغندر قند و شکر وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش چشمگیر تولید شکر خبر داد و گفت : تاکنون یک میلیون و 600 هزارتن چغندر قند توسط کارخانه های قند خریداری شده که پیش بینی می شود تا پایان فصل این رقم به 7 میلیون تن برسد.

 وی با اشاره به اینکه رکورد تولید شکر سال 95 شکسته خواهد شد، افزود: براین اساس پیش بینی می شود که امسال حدود یک میلیون و 750 هزارتن شکر از چغندر قند و نیشکر استحصال شود.

 یزدانی با انتقاد از این مسئله که نرخ شکر اعلام نشده است، گفت: دولت نرخ خرید تضمینی چغندر قند را اعلام نکرده تا براساس آن قیمت گذاری شکر صورت گیرد که تاخیر در اعلام نرخ، مشکلاتی برای کارخانجات و کشاورزان به وجود خواهد آورد.

 به گفته این مقام مسوول وزارت جهاد کشاورزی به طور جد پیگیر اعلام نرخ است که انتظار می رود دولت هر چه سریع تر نرخ شکر را اعلام کند چرا که این امر پرداخت مطالبات کارخانجات را با چالش هایی روبرو کرده است.

 مجری طرح چغندر قند با بیان اینکه با احتساب مصرف شکر در صنایع شیرینی و شکلات 2 میلیون و 200 هزارتن شکر نیاز داریم، اذعان کرد: با توجه به پیش بینی تولید واردات شکر نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش می یابد.

 وی تصریح کرد: با توجه به توسعه کشت چغندر پاییزه با هدف افزایش بهره وری آب پیش بینی می شود که ظرف دو الی سه سال آینده به خوداتکایی 95 درصدی تولید شکر دست یابیم.

انتهای پیام/

خوداتکایی 95 درصدی تولید شکر در راه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار