اشتغال بیش از هزار نفر در مراکز رشد مازندران

هزار و ۵۰۰ نفر در مراکز رشد مازندران فعالیت می‌ کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی معتمدزادگان رئیس پارک علم و فناوری مازندران با بیان اینکه بیش از دو سال از تأسیس و راه اندازی این مرکز می‌ گذرد، گفت: هدف از تأسیس آن شناسایی و حمایت از ظرفیت‌ های شهر و ایده‌ های نوآورانه جوانان تحصیل کرده و یا ساکنان بومی منطقه است تا سریع‌ تر بتوانند بومی سازی کنند.

وی مرکز رشد واحد‌های فناور نوشهر را از مراکز بسیار فعال و پویای مازندران بر شمرد و افزود: ظرفیت‌ های متعددی از طریق این مرکز شناسایی شدند و از حمایت‌ های پارک علم و فناوری برخوردار شدند.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران با بیان اینکه یکی از نیاز‌های اصلی و اولیه مرکز رشد نوشهر، استقرار در فضای ساختمانی مناسب و اختصاصی است، گفت: اکنون پس از دو سال فعالیت مرکز رشد واحد‌های فناور نوشهر، احساس می‌ کنیم که فضای ساختمانی فعلی نمی‌ تواند نیاز شرکت‌ های عضو این مرکز را را برآورده سازد.

معتمدزادگان با بیان اینکه تقاضا‌ها برای عضویت در مرکز رشد نوشهر از سوی شرکت‌ ها به سه برابر ظرفیت کنونی افزایش یافت، افزود: بیش از ۱۰۰ متقاضی داشتیم، ولی الان ۲۷ مورد پذیرفته شده داریم که از این تعداد، ۱۵ مورد در حال حاضر مستقر هستند و بقیه به صورت پشتیبانی فعالیت دارند که همه این‌ ها نیاز به فضای مناسب و قابل مانور برای شرکت‌ ها دارد.

وی با بیان اینکه ساختمان جدید استیجاری مرکز رشد نوشهر با همکاری مسؤولان شهرستانی به زودی مرمت می‌شود، گفت: با توجه به زمینی که دانشگاه علوم دریایی نوشهر در اختیار مرکز رشد واحد‌های فناور نوشهر براساس تعهدش نسبت به ایجاد فضای فیزیکی، می‌ گذارد و طبق توافقات صورت گرفته در شورای شهر دوره چهارم، بتوانیم با همراهی و همکاری مسؤولان شهرستان، کلنگ احداث ساختمان مستقل مرکز رشد واحد‌های فناور نوشهر به زمین زده شود.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران افزود: امیدوار هستیم بتوانیم امسال در هفته پژوهش، ساختمان جدید و استیجاری مرکز رشد نوشهر را آماده و به بهره‌ برداری برسانیم و تا دو سال آینده نیز ساختمان اصلی و اختصاصی این مرکز احداث و تکمیل شود.

وی گفت: ساختمان اصلی مرکز رشد نوشهر در سه طبقه با زیربنای هزار و ۵۰۰ متر احداث می‌شود و این می‌ تواند الگویی شود تا بتوان در دیگر مناطق نیز آن را پیاده و اجرایی کرد و منافع اشتغال زایی و اقتصاد پویا را به جامعه انتقال داد.

معتمدزادگان اعضای پارک علم و فناوری مازندران را ۱۲۰ شرکت اعلام کرد و افزود: کل طرح‌ هایی که تاکنون وارد پارک علم و فناوری مازندران شده است حدود ۷۰۰ طرح است که ۱۲۰ طرح تأئید نهایی شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای بیش از ۸۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شد و ۷۰۰ نفر نیز به صورت پاره وقت مشغول به کار هستند، گفت: درصدد هستیم تا در ۲۲ فرمانداری سراسر مازندران دفاتر پارک علم و فناوری را فعال کنیم و این مراکز به عنوان کانون‌هایی برای ارائه خدمات به ایده پردازان و نوآوران از طریق برگزاری دوره‌ های آموزشی است و سپس به نزدیک‌ ترین مرکز رشد معرفی خواهند شد.

انتهای پیام / م

اشتغال هزار و ۵۰۰ نفر در مراکز رشد مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار