خدمت‌رسانی یک ماهه سازمان اوقاف در زاهدان و مرز میرجاوه به زائران اربعین

مسئول محور میرجاوه و زاهدان ستاد اربعین سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: پیش‌بینی می‌شود در ایام ورود وخروج زایران خارجی اربعین حسینی ۱۵۰ هزار وعده غذایی بین زائران توزیع شود.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از ستاد خبری اربعین سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی؛ مسئول محور میرجاوه و زاهدان ستاد اربعین این سازمان درباره فعالیت‌های ستاد اربعین سازمان اوقاف و امور خیریه در مرز میرجاوه و زاهدان اظهار کرد: زوار پاکستانی اربعین حسینی، هر ساله از طریق مرز میرجاوه، وارد خاک کشورمان می‌شوند تا از این مسیر، عازم کربلای معلی شوند و خدمت‌رسانی به این زائران برای ایام اربعین حسینی از یکم آبان آغاز و تا ۲۰ آبان به‌صورت رسمی ادامه خواهد داشت.

 
وی با تاکید براینکه خدمت‌رسانی به زائران اربعین به‌صورت غیر رسمی تا ۳۰ آبان ادامه دارد، تصریح کرد: این ۱۰ روز به این دلیل است که تنها محل استقرار کاروان‌ها در مسیر برگشت، زاهدان ومیرجاوه است.
 
مسئول محور میرجاوه و زاهدان ستاد اربعین سازمان اوقاف با بیان اینکه تمام خدمات به زائران اربعین حسینی در منطقه میرجاوه و زاهدان با محوریت سازمان اوقاف و امور خیریه انجام می‌شود، گفت: موکب امام خمینی (ره) در مرز میرجاوه و موکب امام خامنه‌ای (مدّظله‌العالی) در زائرسرای امام رضا (ع) زاهدان دو مکان اصلی استقبال، اطعام و اسکان زائران پاکستانی هستند، بطوریکه سال گذشته پذیرای ۵۰ هزار زائر پاکستانی بود و امسال نیز پیش‌بینی می‌کنیم این تعداد به ۱۰۰ هزار نفر برسد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه زائرسرای موقوفه امام رضا (ع) زاهدان، در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع احداث شده و امکانات بسیار خوبی در سه سال اخیر به منظور پذیرایی و میزبانی از مهمانان پاکستانی به ویژه در ایام محرم و اربعین فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین ۱۵۰ هزار وعده غذایی بین زائران ومسافران توزیع شود.
 
وی افزود: تدارک استقبال از زائران پاکستانی از مدت‌ها قبل آغاز شد بطوریکه قبل از فرارسیدن ماه محرم، جلسات متعددی جهت هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی برگزار شد تا استقبالی در شأن نظام اسلامی داشته باشیم.
 
حجت‌الاسلام تدینی با بیان اینکه مردم شیعه و سنی استان شور و هیجان بسیاری برای استقبال از زوار اربعین دارند، یادآور شد: خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی با مشارکت آستان قدس رضوی و سپاه پاسداران و ... به‌خوبی انجام خواهد شد.
 
انتهای پیام/
 

پیش بینی ورود بیش از ۱۰۰ هزار زائر پاکستانی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار