حذف لاشه دو رأس گاو آلوده در خراسان جنوبی

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی از حذف لاشه ی دو رأس گاو مبتلا به تب مالت در استان خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ دکتر دادفر،رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه جمعیت دام سنگین استان به لحاظ تب مالت در شرایط خوبی قرار دارد، گفت: 2 رأس گاو آلوده به تب مالت در استان از چرخه تولید حذف شدند.

وی به خونگیری از گاو و گوساله های استان اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تعداد 6 هزار و 700 رأس گاو و گوساله با هدف شناسایی دام های آلوده به بیماری تب مالت انجام شده است که خوشبختانه تنها 2 مورد از این بیماری دیده شد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی اداره کل دامپزشکی استان از افزایش 25 درصدی خونگیری از دام ها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این بیماری از طریق شیر خام به انسان قابل سرایت است، کنترل و آزمایش دام های شیرده بویژه در دامداری های صنعتی استان که حجم تولید شیر بالایی دارند از اهمیت بالایی برخوردار است.

دادفر با بیان اینکه بیش از 30 هزار راس گاو و گوساله در خراسان جنوبی وجود دارد،افزود: طی سال گذشته تعداد 6 راس دام آلوده به بیماری تب مالت شناسایی و بعد از مراحل قانونی در کشتارگاه دام ذبح شد و از چرخه تولید خارج شد.

وی گفت: در صورتی که دامی بر اثر ابتلا به بیماری تب مالت از چرخه تولید حذف شود، از طرف سازمان دامپزشکی به صاحب دام غرامت پرداخت می شود تا بخشی از ضرر تولیدکننده جبران شود از این رو مبلغ 330 میلیون ریال به دامداران پرداخت شده است.
انتهای پیام/ب


پرداخت غرامت دامپزشکی خراسان جنوبی به دامداران خسارت دیده از بیماری تب مالت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.