مهمترین مقوله اربعین تامین امنیت زائران ومرز

استاندار ایلام گفت: حفظ امنیت مرز و زائران مهمترین مساله در موضوع اربعین است، باید چالش ها، مشکلات و نقاط قوت و ضعف را بررسی و توجه ای ویژه و جدی به این حوزه داشته باشیم.

مهمترین مقوله اربعین تامین امنیت زائران ومرز

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛قاسم سلیمانی دشتکی در نشست اعضای ستاد اربعین استان ایلام اعلام کرد: با توجه به شرایط عراق باید تحرکات و اقدامات تروریستی گروهک های تکفیری و داعش باید توجه جدی شود.
وی افزود: یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه شود مساله ورود و تجمع زائران اتباع بیگانه و کسانی است که به صورت غیر قانونی و بدون ویزا وارد مرز می شوند.
سلیمانی دشتکی اضافه کرد: باید علاوه بر مقابله با مساله ویزای جعلی و گران شدن نرخ تهیه ویزا توسط افراد سودجو از خروج افراد فاقد ویزا از مرز نیز جلوگیری شود.
وی به زیرساخت های اربعین نیز اشاره کرد و گفت: باید زیرساخت هایی چون راه، آب، مخابرات، و برق تا قبل از حضور زائران تکمیل شود و همچنین وسایل نقلیه ضروری در تمام حوزه ها چون بالگرد، خودروآتش نشانی، جرثقیل، آمبولانس و خودرو حمل جسد تامین شود.
استاندار ایلام افزود: در حوزه راهسازی به گفته پیمانکاران تا پنج آبان پل روگذر مسیر ارغوان و نیز 36 کیلومتر از جاده ایلام به مهران تکمیل و سه و چهاربانده شود و 30 کیلومتر باقیمانده این مسیر برای سال آینده تکمیل می شود.
سلیمانی دشتکی یادآور شد: پل بان رحمان در مسیر ترشابه در حال انجام و نصب است و سه نقطه حادثه خیز و خطرناک در مسیر ترشابه به ملکشاهی واقع در روستاهای گنبد، ملک آباد و ترشابه باید اصلاح شوند.
وی با انتقاد از کم بودن علائم راهداری در طول مسیر منتهی به مهران گفت: گاردریل و نیوجرسی اندک است و دستگاه های مربوطه باید قبل از اربعین این علائم را نصب کنند و برای نصب آن در حوزه تامین اعتبار مشکل وجود ندارد و نیز خط کشی و رفع نقاط حادثه خیز برای رفع کاهش تصادف باید هرچه سریع تر انجام بپذیرد.
وی مدیریت پارکینگ ها و ایجاد نظم و امنیت این توقفگاه ها توسط نیروی انتظامی، ساماندهی و شناسایی پارکینگ های محلی و جلوگیری از ایجاد توفقگاه های محلی در خارج از محدوده شهر از دیگر مباحث مورد ذکر توسط استاندار ایلام بود.
استاندار ایلام افزود: همچنین تعداد و مکان ایستگاه های صلواتی مشخص شود و برای جلوگیری از اصراف و کاهش دور ریز غذاها همه ایستگاه ها و آشپزخانه ها در روز به صورت هماهنگ فقط یک غذا را تهیه و توزیع کنند.
به پیشنهاد سلیمانی ایستگاه های صلواتی روبروی فروشگاه ها و مغازه ها دایر نشود تا زائران برخی از اقلام مورد نیاز خود را از این فروشگاه ها خریداری کنند و عمده این ایستگاه ها خارج از شهر راه اندازی شوند.
وی به مدیران دستگاه ها و نیز گردانندگان ایستگاه های صلواتی یادآور شد: در حد نیاز تمام نیازها و مایحتاج مورد نیاز خود را در داخل استان خریداری و فروشندگان نیز منصفانه رفتار کنند.
استاندار ایلام بر هماهنگی و همکاری منسجم دستگاه های اجرایی مرتبط با اربعین در این ایام تاکید کرد و گفت: مدیران مرتبط با اربعین در مرز حضور داشته باشند و مشکلات حوزه خود را کنترل و مرخصی نیروها را به حداقل کاهش دهند.
سلیمانی دشتکی اظهار کرد: ایلام هفته آینده میزبان استاندار جدید واسط است و دستگاه های اجرایی مشکلات و نیازهای مرتبط با دستگاه های خود را ارائه دهند و تا این موارد توسط کمیته مشترک استان های ایلام مورد بررسی و راهکاریابی قرار بگیرد.

انتهای پیام/اس

حفظ امنیت زائران مهم ترین مقوله اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.