املاک وقفی

ساماندهی موقوفات بخش لشت نشاء

موقوفات بخش لشت نشاء ‌رشت ساماندهی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ سیروس شفقی، فرماندار رشت گفت: مجوز تفویض اختیار خاص برای تنظیم قرارداد اجاره با متصرفان رقبات و املاک وقفی با تخفیف و معافیت قابل توجه در بخش لشتءنشا صادر شده است و بر اساس این مجوز موقوفات بخش لشت نشاء ساماندهی خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهر لشت‌نشاء قدمتی 100 ساله دارد، افزود: بخش عمده‌ای از اراضی آن موقوفه است.

فرماندار رشت اعلام کرد: در راستای پیگیری حل مشکلات 40 ساله اهالی بخش لشت‌نشاء و تشویق متصرفان و مستاجران موقوفات در این بخش اقدامات عمده‌ای انجام شده است. 

سیروس شفقی خاطرنشان کرد: براساس این مجوز مردم لشت‌نشاء پس از مدت‌ها می‌توانند با تعیین تکلیف موضوع موقوفات مشکلات موجود در شهر خود را برطرف ساخته و در راستای حل معضلات اقدام کنند.

وی اظهار داشت: همه متصرفان اراضی نسقی بخش لشت‌نشاء که قبل از سال 63 در قطعه زمین مورد تصرف خود با هر نوع کاربری، احداث اعیانی کردند از پرداخت پذیره و اجور معوقه معاف هستند.

 فرماندار رشت با بیان اینکه متصرفانی که از تاریخ 8 آذر ماه سال 63 تا تاریخ 4 آبان ماه سال 82 احداث اعیان با کاربری‌های مسکونی‌، باغداری، گلخانه کردند با هر مساحتی فقط 5 درصد اجاره پرداخت می‌کنند گفت: این مجوزات عمده مشکلات موقوفات را در این بخش رفع می‌کند.

شفقی با تاکید بر اینکه در این راستا افرادی که نسق زارعانه نداشته و به غیر از تملک تجاری از ابتدای تصرف تا 8 خرداد ماه سال 82 مشمول پرداخت 20 درصد اجاره می‌شوند، افزود: شرایط خاص و ویژه‌ای برای تسهیل مشکلات مردمی در بخش لشت‌نشاء منظور شده است.

وی با بیان اینکه این ابلاغیه به‌ مدت یکسال برای تعیین تکلیف اراضی موقوفه برای ساماندهی زمین‌های موقوفه قابل اجرا است تصریح کرد: این ابلاغیه فرصتی مناسب برای رفع مشکلات و محدودیت‌های موجود در بخش لشت‌نشاء است.

 

انتهای پیام/ع

 

اجرای طرح ساماندهی موقوفات بخش لشت نشاء

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.