تاکید برارتقای روابط اقتصادی ، صنعتی و فرهنگی بین کشورهای آسیایی

در دیدار سفرا و کارداران 9 کشور آسیایی با استاندار آذربایجان شرقی بر توسعه تعاملات در زمینه های مختلف تاکید شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی در این دیدار که صبح امروز در تبریز انجام شد با یادآوری اینکه تبریز تا دو ماه دیگر میزبان رویداد بزرگ گردشگری تبریز 2018 خواهد بود گفت: میزبانی این رویداد نشان می‌دهد آذربایجان شرقی در کنار سایر ظرفیت‌های کشاورزی، صنعتی، معدنی، علمی و پژوهشی، در حوزه‌های گردشگری هم ظرفیت‌های تاریخی بی نظیری دارد.

وی با بیان اینکه مردم تبریز در حرکت‌های سیاسی و اجتماعی هم مردمی پیشرو هستند گفت: این دیار، عالمان و شاعران بزرگی تربیت کرده است.

استانداراستان با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی بزرگ آذربایجان شرقی افزود : نزدیک 4 هزار واحد تولیدی ،صنعتی در استان داریم که شاخصه بزرگ این صنایع صادرات 1.8 میلیارد دلاری به کشورهای دنیا است.

خدابخش با تاکید بر اینکه امیدوارم حضور سفرا منجر به افزایش سفر گردشگران این کشورها به تبریز باشد افزود: ارتقای روابط اقتصادی بین این کشورها می‌تواند تعاملات بین ملت‌ها را افزایش دهد و باعث ارتقای سطح همکاری‌های تجاری دو طرف شود.

محمود فرازنده مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه هم با اشاره به اینکه تبریز معدن علم، هنر و صنعت بوده و در ایران تاریخ ساز است یادآور شد: آذربایجان مردمی فعال در طول تاریخ دارد و همیشه پیشتاز بوده است.

وی شجاعت و رشادت‌های تاریخی تبریز را برای سفرای 9 کشور سفر کننده به این شهررا تشریح کرد و گفت: این استان به واسطه مردمان دلیرش مرزهای مستحکم و قابل اتکایی دارد و وجود آذربایجان شرقی برای کل کشور سرمایه بزرگی است.

فرازنده ادامه داد: صنایع و تجار تبریز زبانزد است و می‌تواند ظرفیت خوبی برای ارتقای همکاری‌های اقتصادی، صنعتی و فرهنگی با کشورهای آسیایی باشد.

وی گفت: معاملات تجاری در این شهر فرای قوانین حاکم بر تجارت است که این موضوع حاصل اعتماد مردم به یکدیگر و وفای به عهد و پیمان خود است و نشان از فرهنگ بالای مردم دارد.

مدیر کل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه همکاری‌های شهر به شهر، خواهر خواندگی‌ها و ارتباطات اقتصادی کشورها را باعث نزدیکی ملت‌ها دانست و گفت: با این ارتباطات، فرهنگ رونق گرفته، امنیت افزایش یافته و توسعه اقتصاد و صنعت کشورها بهبود می‌یابد.

در این سفر دیدار سفرای کشورهای چین، ژاپن، ویتنام، سریلانکا، تاجیکستان، تایلند و فیلیپین و همچنین کارداران کشورهای گرجستان و برونئی حضور داشتند.

 

انتهای پیام/ش

چهار هزار واحد تولیدی ،صنعتی دراستان آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.