موسسه روابط بین‌الملل فرانسه: آغاز درگیری با کره شمالی بسیار خطرناک خواهد بود

رئیس موسسه روابط بین‌الملل فرانسه تاکید کرد آمریکا در قبال کره شمالی ناتوان به نظر می‌رسد.

موسسه روابط بین‌الملل فرانسه: آغاز درگیری با کره شمالی بسیار خطرناک خواهد بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی موسسه روابط بین‌الملل فرانسه، تیری مونتبریال، رئیس این موسسه درباره چگونگی تحولات چین همزمان با کنگره حزب کمونیست چین که بار دیگر شی جین پینگ را به عنوان رئیس جمهور کشور معرفی خواهد کرد گفت چین راهبرد گسترده ای دارد که پیشرفت این کشور را در زمین با استفاده از جاده ابریشم، در دریا با مطالبات منطقه ای و توسعه نیروی دریایی و در فضا با تمایل برای فتوحات فضایی به همراه دارد. چین با غول های سایبری خود تنها رقیب آمریکا در فضای مجازی محسوب می شود. چین و آمریکا تلاش می کنند یک انحصار دوگانه را در این زمینه تشکیل دهند. 

تیری دو مونتبریال در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا اوضاع کنونی در کره شمالی می تواند به جنگ منجر شود گفت همه چیز امکان پذیر است اما این مسئله چندان محتمل نیست. از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، کشورهایی که مستقیما به شبه جزیره کره علاقه‌مند هستند می خواهند وضع موجود را حفظ کنند. چین، ژاپن، آمریکا، روسیه و حتی کره جنوبی از جمله این کشورها هستند.

به علاوه، بخش گسترده ای از مردم کره جنوبی با مردم کره شمالی حس همدلی و همدردی دارند و خواستار جنگ نیستند. مسئله جدید این است که کیم جونگ اون، رهبر جوان کره شمالی قدرت را به طور کامل در دست گرفته است. هم اکنون چینی ها خود در یک مخمصه گرفتار شده اند. هدف کیم وارد شدن در باشگاه قدرت های هسته ای، مذاکره و ادامه حیات حاکمیت از موضع قدرت است.

این کارشناس سیاسی در مورد راهبرد رئیس جمهور آمریکا در قبال کره شمالی گفت آمریکا در این زمینه ناتوان به نظر می رسد و من فکر نمی کنم ترامپ چشم انداز روشنی از این پرونده داشته باشد. آغاز درگیری با کره شمالی بسیار خطرناک خواهد بود. بزرگترین آسیبی که ترامپ به آمریکا وارد کرده است تضعیف قدرت نرم و اعتبار این کشور است. احتمالا کشورهای شرق یعنی چین و روسیه از بحران کره شمالی قدرت خواهند گرفت.

دو مونتبریال در مورد مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از طریق شبکه های اجتماعی گفت اگر این مداخله از طریق سطوح بالای حاکمیت روسیه هماهنگ شده باشد نشان می دهد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه راهبرد بسیار بدی را در پیش گرفته است زیرا به نتیجه ای بر خلاف آنچه در انتظارش بود، دست یافت و این می تواند به عنوان نمونه ای از محدودیت این گونه سیاست ها مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این، هیچ کس باور نخواهد کرد که خود آمریکا راههایی برای نفوذ در سایر کشورها از طریق کانال های گوناگون را در اختیار نداشته باشد. در واقع ما در جهانی زندگی می کنیم که در آن هر کسی در هر نقطه ای از جهان توان دستکاری دارد.

 

انتهای پیام/

 

پیامدهای خطرناک جنگ با کره شمالی برای جهان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار