حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

احزاب باید به تقويت منابع انسانی بپردازند تا آنها خود را وام‌دار حزب بدانند

عضو جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب گفت: احزاب باید به تقویت منابع انسانی در حوزه‌هاى مختلف بپردازند تا آنها خود را وام‌دار حزب بدانند.

جریان سیاسی در زمان ارائه لیست  نهایی خود رفاقتها را کنار بگذارندسید محمد حسینی دبيركل كانون دانشگاهيان ايران اسلامى در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره کمبود کادرسازی مناسب از سوی احزاب و تشکل ها اظهار کرد: بالغ بر ۲۵۰حزب و تشکل ثبت شده در وزارت کشور وجود دارد اما هنوز چند حزب واقعى و فراگیر نداريم که به همه وظایف خطیری که بر دوش آنهاست عمل كنند.

وی افزود: یکی از مهم ترین کارکردهای احزاب شناسایی  نیروهای  کارآمد در حوزه های  تخصصی  است تا با آموزش و تربيت آنها از طريق دوره ها و کارگاه های آموزشی، جلسات بحث و گفتگو، واگذارى مسئوليت هاى حزبى، بينش و تجربه مديريتى را ارتقاء ببخشند تا بتوانند در مدیریت ها و مسئوليت هاى اجتماعى نقش موثری ایفا کنند .

حسینی تصریح کرد: احزاب کشور  به خاطر ضعف عمومی كه دارند و از كادر تربيت يافته و كارآمد برخوردار نيستند چه بسا در زمان انتخابات به افرادی اكتفا كنند که به ظاهر همسوی با آنها و اهداف حزب هستند و چنين اشخاصی را در لیست قرار دهند در حاليكه کارایی لازم را نداشته باشند. به عنوان مثال می‌توان به لیست امید مجلس اشاره کرد که عملكرد پذیرفتنی نداشت و حاشيه سازی های  آنان حتى صداى اعتراض دوستان اصلاح طلب را هم بلند كرده به گونه ای كه بعضی بحث پالايش آنها را مطرح كرده اند.

 عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب بیان کرد: بنابراین اگر می خواهیم‌ این مشکل در جریان های سیاسی کشور برطرف شود باید احزاب يا جبهه های توانمند و فراگیری را ساماندهى كنيم که بتوانند تشکل های پراكنده را زیر چتر خود بگیرند و با برنامه ریزی حساب شده به تقويت منابع انسانی خود در حوزه هاى مختلف بپردازند و متقابلا اين عناصر خود را وام دار حزب می دانند در چارچوب اساسنامه و مرامنامه حزب موضع گيری و عمل كنند و خود را پاسخگو بدانند.

 این استاد دانشگاه تهران ادامه داد: وقتی فردی در جایگاه مهمی مانند  مجلس شورای اسلامی و شورای شهر قرار می‌گیرد نباید اجازه هرگونه رفتار و یا برخوردی را به خود بدهد و احزاب هم موظفند که پشتوانه فكری واطلاعاتی کادرهای خود را فراهم كنند تا آنان بتوانند تاثیر گذارى ارزشمندی در پيشبرد اهداف كشور و خدمت به مردم داشته باشند.

حسینی تاکید کرد: با شرایط  فعلی  چنین انتظاری برآورده نمی‌شود اما از دو جریان سیاسی مهم کشور اين توقع معقول وجود دارد که در ميان مدت در اين باره چاره انديشى كنند و در زمان نهایی کردن لیست ها رفاقت بازی ها و ملاحظه های نادرست را کنار بگذارند و افراد شایسته و توانمندى را انتخاب کنند که بتوانند در چارجوب سیاست های کلی نطام گام بردارند و يا لااقل ضرر كمترى داشته باشند.

دبيركل كانون دانشگاهيان ادامه داد: مردم نیز باید توجه کنند که اگر فردی در لیستی قرار دارد الزاما دارای شایستگی های لازم نیست بلکه گاهی باند بازی هایی وجود دارد و دیده شده که  حتی برخی افراد به واسطه پرداخت مبلغی توانسته اند در لیست های انتخاباتی جای بگیرند لذا مردم باید با دقت و بر اساس شناخت رای بدهند.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب با اشاره به آسیب های نبود کادرسازی در تشکل های سیاسی عنوان کرد: مجلس و شوراها نقش بسیار مهمی در کشور دارند به عنوان مثال مجلس دارای نقش قانون گذاری و نظارتی بوده و زمانی که  افراد در این جایگاه، مصالح کشور را در نظر نداشته باشند و به دنبال منافع شخصی و باندى و جناحى باشند تصمیماتی می گیرند که به زيان کشور خواهد بود.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم اظهار کرد: عملکرد جبهه مردمی بیانگر این مسئله است که می خواهد فراتر از چهره های شناخته شده کشور نيروهای فعال و مستعد در سراسر كشور را به صحنه آورد و با برپایی برنامه های متنوع و برگزاری نشست ها و تشكيل شوراها و مجامع شهرستانی، استانى و ملى در تقويت و تعالى بخشى به بنيه فكرى و توان اجرايى آنان بيفزايد تا اثر بخشی بيشتری در سطح كشور داشته باشند و اگر درمسئوليت ها و موقعيت های  اجتماعی قرار گرفتند از شايستگی و كارآيی لازم برخوردار  باشند .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار