کولیوند تشریح کرد؛

برنامه‌های اورژانس برای حفظ سلامت زائران راهپیمایی اربعین

سرپرست سازمان اورژانس کشور برنامه‌های اورژانس برای حفظ سلامت زائران راهپیمایی اربعین را تشریح کرد.

برنامه‌های اورژانس برای حفظ سلامت زائران راهپیمایی اربعینبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرحسین کولیوند سرپرست سازمان اورژانس کشور در نشست هماهنگی برنامه های کمیته پزشکی اربعین که امروز در مرز مهران برگزار شد، اظهار کرد: برای انجام برنامه های ویژه اربعین در مرزهای مهران،چزابه،شلمچه و خسروی بیش از 9 هزار کادر پزشکی و بهداشتی مستقر می شوند.

وی با بیان اینکه 6 هزار نفر از این تعداد پیراپزشک ، سه هزار نفر پزشک عمومی و 420 نفر نیز پزشکان متخصص هستند، افزود: 500 دستگاه آمبولانس نیز در ایام بازگشت زائران از عتبات عالیات در مرزهای چهارگانه  مستقر می شود.

سرپرست سازمان اورژانس کشور عنوان کرد: در هر 15 کیلومتر در محور ارتباطی ایلام به مهران یک آمبولانس و از شهر مهران تا پایانه مرزی نیز هر سه کیلومتر یک آمبولانس مستقر می شود، چرا که مردم بیشتر از مرز مهران تردد دارند.

استقرار 2 بالگرد اورژانس در مناطق مرزی ویژه تردد زائران در اربعین

وی گفت: پوشش هوایی مناطق مرزی و محورهای ارتباطی و منتهی به مرزهای چهارگانه ویژه تردد زائران در ایام اربعین نیز از برنامه های مهم ماست که به همین منظور در هر مرز یک تا 2 بالگرد اورژانس مستقر می شود.

کولیوند عنوان کرد: 2 بیمارستان صحرایی 30 تخت خوابی متعلق به ارتش جمهوری اسلامی برای آمادگی در برابر حملات تروریستی ، بیوشیمیایی ، هسته ای و بیولوژیک در مرزهای چزابه و شلمچه استقرار پیدا می کنند تا در صورت لزوم به حادثه دیدگان امدادرسانی کنند و درمانگاه های سرپایی نیز در مرزها راه اندازی می شود.

وی گفت: در درمانگاه ها متخصصان قلب و پزشکان عمومی مستقر می شوند و به منظور خدمت دهی مناسب به مردم و مصدومان احتمالی برای جا به جایی مصدومان سعی می شود که از بالگرد استفاده شود، چرا که مسیر ویژه ای برای تردد آمبولانس ها وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار