تعقیب و گریز متخلفان شکار در باغملک

رییس اداره حفاظت محیط زیست باغملک از عملیات تعقیب و گریز متخلفان شکار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،احمد امیری، رییس اداره حفاظت محیط زیست باغملک گفت: زمانی که مامورین یگان قصد نزدیک شدن به فرد متخلف و گرفتن ادوات شکار و پرندگان شکار شده را داشتند، با مسلح نمودن اسلحه خود تهدید به شلیک به خود یا مامورین نمود و قصد درگیری با مامورین این اداره را داشت که در این حین رئیس اداره از ناحیه دست راست آسیب دیده و دچار جراحت گردید که خوشبختانه شدید نبود.

وی بیان داشت: مامورین یگان نیز به دلیل احتمال تیراندازی و وقوع مشکلات آتی از دستگیر نمودن متخلف خودداری نموده و متخلف از صحنه متواری گردید.

امیری گفت: از آنجایی که شکار و وقوع جرم برای مامورین یگان حفاظت محیط زیست این اداره که خود از ضابطین دادگستری بوده محرز و مسلم گردیده بود مراتب از طریق دادگاه بخش صیدون در حال پیگیری می باشد.

شایان ذکراست؛ منطقه گندمکار یکی از شکارگاه های منحصر به فرد و بکر حوزه استحفاظی باغملک می باشد که دارای گونه های جانوری و گیاهی متعددی می باشد و در فصل پاییز به دلیل کمبود آب در زیستگاه و همچنین اینکه مسیر مهاجرت پرندگان می باشد شکارچیان متعددی از سایر نقاط جهت شکار به این منطقه سرازیر می شوند و اداره محیط زیست باغملک به صورت شبانه روزی در محل گشت میزند تا از صید و شکار غیرمجاز جلوگیری بعمل آید.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.