امیر حاتمی در همایش آینده پژوهی در مسیر بالندگی دفاع امنیت:

با چند تکه شدن عراق واحد به شدت مخالفیم/امروز آمریکا جرقه تفرقه افکنی را به وجود آورده است

وزیر دفاع گفت: به جد قائل به استقلال عراق یکپارچه هستیم و با جدایی هر قسمتی از خاک این کشور مخالفیم.

با چند تکه شدن عراق واحد به شدت مخالفیم/امروز آمریکا جرقه تفرقه افکنی را به وجود آورده استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در همایش آینده پژوهی در مسیر بالندگی دفاع امنیت که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، گفت: امروز آینده پژوهی اهمیتی زیادی دارد به طوری که در جهان تجزیه و تحلیل‌ها بر اساس علم همین علم است.

وی ادامه داد: امروز بعد از 40 بسیاری از دشمنان ما از جمله آمریکا از انقلاب اسلامی ما بهت زده هستند و به جای اینکه نمایندگان کنگره راهکاری برای مشکلات خود بیندیشند در فکر نقشه کشیدن برا ی ایران هستند.

وزیر دفاع اظهار کرد: در دفاع مقدس با شرق و غرب جنگیدیم و با همت جوانان خود توانستیم با موفقیت از آن آزمون رهایی یابیم. آمریکا برنامه ریزی کرده بود تا اختلافات در منطقه بماند اما میبینم دو کشور برادر ایران و عراق چه رفاقتی دارند.

قائل به استقلال عراق یکپارچه هستیم

حاتمی با اشاره به وضعیت امروز عراق تصریح کرد: به جد قائل به استقلال عراق یکپارچه هستیم و با جدایی هر قسمتی از خاک عراق به شدت مخالفیم. امروز حزب الله لبنان از ثمره های بارز انقلاب اسلامی ایران است که اسراییل را در جنگ سی و سه روزه زمین گیر کرد. این جنگ نقشه خاورمیانه بزرگ را از بین برد و آن را تبدیل به بیداری اسلامی کرد.

وزی دفاع افزود: آمریکا داعش را برای مصونیت اسرائیل درست کردند اما با مقاومت رزمندگان مقاومت امروز رو به احتزار است. امروز نیز آمریکا جرقه تفرقه افکنی را به وجود آورده که با درایت و هوشمندی کردها از بین خواهد رفت. این جدایی ها سرابی بیش نیست و فقط در راستای امنیت اسراییل است.

امیرحاتمی درباره اقیلم کردستان عراق گفت: متأسفانه برخی افراد جاه‌طلب منطقه با آمریکایی‌ها در این زمینه همکاری می‌کنند اما با هوشیاری مردم به خصوص مردم شمال عراق و برادران کردمان این خواب تعبیر نخواهد شد، مردم می‌دانند که این سرابی بوده که تنها حامی آن رژیم غاصب صهیونیستی است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: هدف استکبار جهانی به خصوص اسرائیل از این اقدام آن است که در نزدیکی مرزهای جمهوری اسلامی ایران حضور پیدا کند که ما این موضوع را هیچگاه تحمل نمی‌کنیم.

وی درباره سخنرانی اخیر رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد: از آخرین پرده‌های روند مقابله با جمهوری اسلامی ایران راهبرد رئیس جمهور ابله و دیوانه آمریکا است که کاملا دشمنانه است، وقتی ما به صحبت‌های او در حوزه دفاعی نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که دونالد ترامپ مولفه‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران را هدف گرفته است، تحریم سپاه پاسداران و برنامه موشکی به همین معنی است.

امیرحاتمی تصریح کرد: آمریکا با این راهبرد خود قصد ایران هراسی و همچنین ایجاد بازار گرم تسلیحاتی خود در منطقه را دارد، آنها می‌گویند ایران در منطقه دخالت می‌کند که حرفی دروغ است. ایران به جز درخواست دولت‌ها و ملت‌ها در منطقه حضور پیدا نکرده‌ است.

اجازه نمی‌دهیم هیچ خطری ایران را تهدید کند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: امروز ما با موضوع بازدارندگی فعال اجازه نمی‌دهیم هیچ خطری ایران را تهدید کند و در همین زمان با خیرخواهی به دنبال ایجاد ثبات در منطقه هستیم.

وی تأکید کرد: ما امروز در حال اجرای برنامه‌های چهار ساله دفاعی مبتنی بر یک راهبرد 10 ساله هستیم، ما امروز در منطقه علاوه بر تهدید فرامنطقه‌ای دشمن با تهدید منطقه‌ای گروه‌های تروریستی نیز مواجهیم که منطق این تهدیدات جدید در ابتدا تهدید ایران و سپس به بلوغ رساندن آن است اما ما با سیاست‌ بازدارندگی فعال خود با آن مقابله خواهیم کرد.

امیرحاتمی با بیان اینکه باید با تهدیدات جدید در فضای جدید مقابله کنیم، گفت: آمریکایی‌ها امروز می‌خواهند با جوسازی قدرت دفاعی ایران جهت مقابله با تهدیدات را کم کنند پس طبیعی است که ما مقابله با این هدف دشمن را در چارچوب برنامه دفاعی خود داشته باشیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: ما در افق وزارت دفاع حفظ و پیگیری دستورات و راهبردهای برنامه دفاعی را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار