رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

انتقال ارزش‌های انقلاب به زبان روز در صدا و سیما ضروری است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مخاطب‌شناسی و انتقال ارزش‌های انقلاب به زبان روز در صدا و سیما ضروری است.

انتقال ارزش‌های انقلاب به زبان روز در صدا و سیما ضروری استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار غلام‌حسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در نشست فرماندهان مراکز استان بسیج صدا و سیما که در مشهد برگزار شد گفت: تدابیری مشخص و دو راهبرد کلان برای بسیج توسط مقام معظم رهبری تصدیق شد که یکی راهبرد تحول درونی و دیگری اثربخشی برنامه‌ها بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ساختار و سازمان معطوف به اهداف باید تنظیم شود افزود: من و شما باید برادری خود را ثابت کرده و ببینیم هدف و جایگاه ما در پیشبرد انقلاب اسلامی کجاست و در نخستین اقدام باید رئیس بسیج مرکز صدا و سیما با کمک شما انجام دهد این است که سند انتظار بسیج از مراکز را تنظیم کنیم.

وی با اشاره به اینکه در آن سند تکلیف همگان مشخص می‌شود و نقشه راه برای حرکت در فرآیند انقلاب اسلامی است، ادامه داد: مطمئناً تکالیف سازمان بزرگ صدا و سیما و مجموعه مبارک بسیج مشخص می‌شود که به‌نظرم به کمک شما در یک فضای واقعی در یک بازه 6‌ ماهه این سند باید تنظیم شود.

سردار غیب پرور با تاکید بر مخاطب‌شناسی و انتقال ارزش‌های انقلاب به زبان روز در صدا و سیما  گفت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال نسبت به سال گذشته متفاوت بود و اعتماد رئیس رسانه ملی نیز به بسیج صدا و سیما نسبت به قبل متفاوت است. این‌ موارد دارای ارزش است بنابراین مسئولیت‌های رئیس مرکز بسیج صدا و سیما و شما فرماندهان مراکز استان بسیج صداوسیما نسبت به گذشته بیشتر است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: سال آینده چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم و باید دید می‌خواهیم اقداماتی تشریفاتی و روبنایی که عمق ندارد انجام دهیم یا واقعاً می‌خواهیم به‌گونه‌ای رفتار کنیم که برکات و حلاوت انقلاب اسلامی بار دیگر به مردم عرضه شود؟

سردار غیب‌پرور با بیان اینکه اکنون برخی مردم از معضلات جامعه دلخورند، تصریح کرد: دلخوری‌های مردم از انقلاب و نظام نیست بلکه از برخی رفتارهایی است که در شان انقلاب نبوده است. طبق آمار 75 درصد جمعیت ایران متولدین پس از انقلاب اسلامی و 80 درصد جمعیت خاطره‌ای از پیروزی انقلاب ندارند و این اعداد نشان می‌دهد که کار ما بسیار دشوار است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: این دو راهبردی که خدمت مقام‌ معظم رهبری تقدیم شد اقدامی دشوار است و سال‌ها زمان نیاز دارد چرا که سال‌ها روی ریل دیگری رفتیم و اکنون می‌خواهیم تغییر ریل دهیم اما اگر موفق شویم می‌بینیم که رسالت خود را به سرانجام رساندیم.

سردار غیب‌پرور با تاکید بر اینکه خطاب من در درجه اول به خودم و معاونینم و سپس فرماندهان مراکز بسیج استان صدا و سیما است، گفت: باید ببینیم چقدر توانستیم مخاطب خود را تحت تاثیر قرار دهیم؟ آیا قبل از تولید برنامه، پیامدسنجی می‌کنیم؟ بنابراین به‌ نظرمن ما حلقه‌های مفقوده‌ای داریم باید برطرف کنیم.

وی ادامه داد: ما چه زمانی می‌خواهیم دست از رفتار کلیشه‌ای برداریم؟ چرا ما باید یک نسخه برای همه بنویسیم و به بچه‌های خود در شهرستان‌ها اجازه زایش فکر نمی‌دهیم؟ چه کسی گفته است که ما در تهران درست می‌گوییم؟

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: من اصرار کردم که برنامه سال 96 بسیج باید از پایین نوشته شود در واقع دوستان چارچوبی را در مرکزیت مشخص می‌کنند اما اقتضائات زنجان، کردستان، اردبیل و غیره متفاوت است چرا که اگر توجه به ذائقه مخاطب نداشته باشیم قافیه را باخته و دچار خسران می‌شویم.

تبلیغ غیرمستقیم بسیج امری مهم و ضروری است

سردار غیب‌پرور با تاکید بر اینکه از شما خواهش می‌کنم بسیجِ امروز را نمایش دهید، تصریح کرد: یکی از تجلی‌گاه‌های مبارک بسیج در دوران دفاع مقدس است اما فقط آن نیست در عرصه فرهنگی گروه‌های جهادی فعالیت‌های قابل توجهی دارند.

وی با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های مهم بسیج بی‌هیاهو کار کردن است، گفت: بروید نمونه‌های این چنینی را پیدا و شکار کنید و به‌ مردم نشان دهید تا بین آحاد مردم و بچه‌های بسیجی الگو شوند. یک نمونه می‌شود «محسن حججی» که آن مورد هم هنر ما نبود و خدا حججی را بلند کرد، باید ببینیم چقدر مثل حججی داریم؟

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: تبلیغ غیرمستقیم بسیج امری مهم و ضروری است در این راستا مثلا در یک برنامه خانوادگی به‌عنوان مهمان برنامه، بسیجیان حضور یابند و با آنان گفت‌وگو شود.

سردار غیب‌پرور با بیان اینکه روش من ابلاغ نیست بلکه اقناع است، گفت: باید جلسه‌ای برگزار کنیم و قبل از ابلاغ، نظرات را بپرسیم زیرا وقتی به اقناع برسیم کار را متعلق به خود می‌دانیم لذا اگر در راهبردهای جدید به اقناع برسیم اثربخشی که محضر مقام معظم رهبری عرض کردم محقق می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه عمده اعتلای بسیج در موضوعات اجتماعی و خاصه خدمت‌رسانی به مردم است، افزود: در سال‌های گذشته در برخی مسائل سیاسی افراط کرده‌ایم در حالی که ما نیازمندیم خط جدی بسیج در موضوعات اجتماعی و خدمت‌رسانی در کار باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه خدمت‌رسانی اردوی جهادی، صندوق‌های محلی محور، رسیدگی به معضلات حاشیه‌نشینی، حوزه سلامت و درمان را شامل می‌شود، ادامه داد: گروه‌های جهادی قبلاً نیز فعالیت داشته اما این فعالیت‌ها منقطع بوده اما در طرح جدید برای هر یک از گروه‌های جهادی یا تیم‌های پزشکی یک جغرافیای هدف ترسیم می‌شود و 3 تا 5 سال هر منطقه متعلق به یک گروه است که این امر سبب می‌شود روابط اجتماعی که تار و پود انقلاب اسلامی است ایجاد شود.

غیب‌پرور با بیان اینکه قصد داریم بازرسی در خیابان‌ها را کمرنگ‌تر کرده و به محلات ببریم، گفت: این کار برای مثال برای حفاظت از خودروی مردم در کوچه‌ها و با هماهنگی قوه قضاییه و نیروی انتظامی انجام می‌شود که اگر چه جنس امنیتی دارد اما بطن آن اجتماعی است؛ بنابراین باید ببینیم در حوزه خدمت رسانی چه‌کاری می‌توان انجام داد.

 انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.