معاون سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد

پایان سال ۹۸ آغاز عرضه بنزین یورو ۴ در کشور

بنزین یورو ۴ در کشور تا پایان سال ۹۸ عرضه می‌ شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، جهانبخش سنجابی شیرازی معاون ارزیابی و کیفیت سازمان ملی استاندارد در نشست با خبرنگاران در ساری با بیان اینکه کیفیت سوخت داخلی و وارداتی میزان انطباق با استاندارد اجباری رو به بهبود است، گفت: تا پایان سال ۹۸ بنزین یورو ۴ در کشور عرضه می‌ شود و اکنون در هشت کلان ‌شهر بنزین با استاندارد ملی مطابق با یورو ۴ عرضه می‌ شود.

وی افزود: طبق سازمان جهانی استاندارد باید نظام اعتباربخشی تأیید صلاحیت جهانی در حوزه شرکت ‌های بازرسی، مراکز صدور گواهی و حوزه مراکز صدور گواهی آزمون و بازرسی و مراکز تأیید صلاحیت ملی کشور اجرایی و نهادینه شود.

سنجابی شیرازی گفت: در دنیا در حوزه کیفیت محصول فدراسیون جهانی وجود دارد که مجمع جهانی تأیید صلاحیت است و این مجمع مراکز دنیا را به چهار قاره تقسیم کرده است و به دلیل آنکه ممیزی را پاس کردیم گواهی محصول ما در ۱۰۰ کشور دنیا موردقبول است و گواهی آزمون در آینده در ۱۰۰ کشور قابل ‌قبول خواهد بود.

معاون ارزیابی و کیفیت سازمان ملی استاندارد درباره بازنگری در استاندارد خودروها گفت: طبق بازنگری صورت گرفته همه خودروسازها مکلف هستند طبق استاندارد جدید واردات خودرو را انجام دهند و استانداردی که بازنگری شده منطبق بر استاندارد روز دنیا است و بر این اساس، برخی از برندها از گردونه خارج می‌ شوند.

سنجابی شیرازی درباره کیفیت سوخت نیز گفت: سازمان ملی استاندارد از سال ۹۲ نظارت بر فرآورده‌ های سوخت اجباری را آغاز کرد و اکنون بنزین مشمول استاندارد اجباری است و اقدامات برای اجباری کردن گازوییل نیز در دستور کار است.

انتهای پیام/ م

دو سال مانده به آغاز عرضه بنزین یورو ۴ در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار