عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:

از حوادث پیشگیری کنیم تا کام مردم تلخ نشود

هاشمی گفت: می توانیم مانع سوانح و حوادثی شویم که تا به امروز کام مردم را تلخ و از لحاظ اقتصادی، آسیب های جدی به کشور وارد کرده است.

از حوادث پیشگیری کنیم تا کام مردم تلخ نشودبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همایون هاشمی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با شبکه رادیویی سلامت با اشاره به نقش پیشگیری از سوانح و حوادث گفت: بحث پیشگیری در همه حوزه ها به عنوان یک قاعده تغییرناپذیر مطرح شده است اما در کشور ما به این قاعده، آن طور که باید اهمیت داده نشده و متاسفانه کشورِ پیش بینی محور و پیشگیری محوری نیستیم.

وی ادامه داد: در بحث بیماری‌های واگیردار، پیشگیری، نخستین اقدام است. ما در بحث سوانح و حوادث و آسیب های اجتماعی، با پیش‌بینی‌های مناسب و پیشگیری های لازم می توانیم از وقوع بسیاری از سوانح و حوادث، جلوگیری کنیم. حوادثی که کام مردم را تلخ و از لحاظ اقتصادی، آسیب های اجتماعی جدی به کشور وارد می کنند.

وی در ادامه بیان کرد: به عنوان مثال در کشور ما که کشوری است با 80 میلیون نفر جمعیت، باید پیش از واقعه تعداد بسیاری از پروتکل ها را بنویسیم و آنها را به اجرا درآوریم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با تدوین برنامه ها و پروتکل های پیشگیری برای سوانح جاده ای و حوادثی که در مباحث اجتماعی به نام آسیب های اجتماعی تعریف شده اند می توان از وقوع آسیب هایی از قبیل خودکشی نیز پیشگیری کرد.

هزینه پیشگیری یک پنجم هزینه درمان است

هاشمی در ادامه تصریح کرد: اگر برای پیشگیری از سوانح و حوادث، بیندیشیم و برایش بودجه سرانه مناسبی قائل شویم آن زمان می توانیم به نتایج مطلوبی برسیم و شاهد کاهش چشمگیر مرگ و میر و آسیب‌های اجتماعی باشیم. اینگونه، دولت می تواند با فراغ خاطر به کارهای دیگرش بپردازد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان اظهارداشت: اینجا هزینه پیشگیری نسبت به هزینه مداخله و درمان، یک پنجم است یعنی اگر قرار شود یک تومان هزینه کنیم در بخش مداخلات، 15 تومان صرفه جویی کرده ایم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار