واشنگتن تایمز: ترامپ ادعا می‌کند سران جهان خود را با سیاست‌های وی تطبیق داده‌اند!

رئیس‌جمهور آمریکا گفت هنگامی که وی به ریاست جمهوری رسید، برخی کشورها اندکی نگران بودند اما اکنون اقدامات وی و سیاست خارجی‌اش را پذیرفته‌اند!

واشنگتن تایمز: ترامپ ادعا می‌کند سران جهان خود را با سیاست‌های وی تطبیق داده‌اند!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه واشنگتن تایمز در مطلبی نوشت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در یک نشست خبری مشترک با آلکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان گفت: «چند کشور در ابتدای دوران ریاست جمهوری من کمی نگران بودند. دلیل نگرانی آنها این بود که من اجازه نمی دهم کشورهای دیگر در سراسر جهان از کشورم آمریکا سوء استفاده کنند. من می توانم درک کنم که برخی کشورها و سران آنها چه احساسی ممکن است داشته باشند.»

ترامپ اکنون که نه ماه از ریاست جمهوری‌اش می گذرد گفته است که به همه نشان می دهد خواستار تجارت عادلانه و توافقنامه های امنیتی با همه کشورهای جهان است.

وی گفت: «من تقریبا با سران همه کشورهایی که با آنها سر و کار داشتم روابط بسیار خوبی دارم. ما فقط اجازه نمی دهیم از این پس سایر کشورها از آمریکا سوء استفاده کنند.»

سیپراس که پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از ترامپ با لفظ شیطان یاد کرده بود، گفت پس از دیدار با رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید نظر خود را تغییر داده است.

سیپراس گفت: «مایلم بگویم که دیدارهای ما بسیار سازنده بود. من هرگز احساس نکردم که تهدید می شوم. ما ارزش های مشترکی داریم و همکاری های ما می تواند بسیار گسترده باشد. پس از دیدارهای امروز به آینده بسیار خوشبین هستم. آمریکا قدرت بسیار زیادی دارد و توانایی مداخله آن در مسائل بسیار مهم است.»

سیپراس مارس 2016 ترامپ را شیطان نامیده بود

ترامپ در این خصوص به شوخی گفت: «ای کاش پیش از اظهاراتم در خصوص لزوم گسترش روابط با یونان از این اظهار نظر سیپراس آگاه بودم.»

سیپراس پس از دیدار با ترامپ، ضمن سازنده خواندن این دیدار گفت مقامات و سرمایه گذاران آمریکا متوجه شده اند که یونان مشکلات اقتصادی را پشت سر گذاشته است. نخست وزیر یونان گفت ترامپ از اینکه امسال برای یونان رشد اقتصادی دو درصدی پیش بینی می شود و سال آینده این رقم به دو و شش درهم درصد می رسد،‌ استقبال کرده است. وی با اشاره به مشکلات سیاسی که برای ترکیه، عراق و سوریه ایجاد شده است، یونان را ستون ثبات منطقه توصیف کرد.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۶ مهر ۱۳۹۶
کجا گفته؟
آخرین اخبار