مبارزه باموادمخدر؛

لزوم یک مدل بومی برای مبارزه با مواد مخدر در لرستان

رئیس کمیته پژوهشی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: برای مبارزه با مواد مخدر نیاز به یک مدل بومی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سیدعلی نادر دهقانی‌الوار رئیس کمیته پژوهشی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به این‌که اعتیاد به مواد مخدر به‌عنوان یک مسأله ملی در کشور مطرح است، اظهار کرد: متأسفانه مواد مخدر به لحاظ مالی آسیب‌های زیادی به جامعه ما می‌زند و براساس اعلام مراکز رسمی کشور سالیانه حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان به اقتصاد ایران ضربه می‌زند.

وی با تأکید بر اهمیت پژوهش در حوزه مواد مخدر و ضرورت انجام کار‌های جدی وکاربردی پژوهشی در این خصوص، ادامه داد: با توجه به این ضرورت‌ها جهاد دانشگاهی واحد لرستان به‌عنوان رئیس کمیته پژوهشی شورای مبارزه با مواد مخدر استان انتخاب شد و مقرر است با هماهنگی دانشگاه‌ها و مراکز علمی برنامه‌ای مدون پژوهشی جهت‌دار تدوین کند تا خروجی آن در اختیار مجریان مبارزه با مواد مخدر قرار گیرد.

دهقانی‌الوار خاطرنشان کرد: تشکیل کمیته پژوهشی بسیار مهم است و می‌تواند یک ساختار، مدل، الگو و فرآیند مشخص برای مبارزه با مواد مخدر در لرستان تدوین کند.

وی با اشاره به این‌که شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان راغب است به‌صورت جدی در حوزه مواد مخدر کار شود، تصریح کرد: این ستاد از فعالیت‌های پژوهشی انجام شده، کار‌های تحقیقاتی جدید و پایان‌نامه‌های دانشجویی مرتبط با مواد مخدر حمایت خواهد کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان گفت: جهت‌گیری پایان‌نامه‌های دانشجویی در حوزه مواد مخدر در کمیته پژوهشی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تدوین و مشخص و به دانشگاه‌ها اعلام می‌شود و ستاد نیز حمایت‌های مالی را انجام خواهد داد.

وی افزود: مدل‌های کلی و برگرفته از الگو‌های علمی و جهانی در مبارزه با مواد مخدر پاسخگوی معضل اعتیاد به این مواد در استان نیست.

دهقانی‌الوار تصریح کرد: برای این‌که بتوانیم ذهنیت‌ها را به سمت کاهش مصرف مواد مخدر هدایت کنیم نیاز به یک مدل بومی است که این مدل نیازمند مطالعه جامع از تنوع مواد، چگونگی تهیه، چگونگی مصرف، آسیب‌ها و راهکار‌ها بوده و جهاد دانشگاهی به‌عنوان کمیته پژوهشی ستاد در این راستا اقدام خواهد کرد.

وی یادآور شد: نیاز است همه دانشگاه‌ها و پژوهشگران استان و افرادعلاقه‌مند مبارزه با مواد مخدر در چارچوب این کمیته اقدام کنند تا به نتیجه مطلوب برسیم و جهاد دانشگاهی نیز سعی می‌کند از مراکزی که در این حوزه مسئولیت دارند، برای تأمین اعتبارات رایزنی و اقدام کند.

انتهای پیام/م

برای مبارزه با مواد مخدر در لرستان به یک مدل بومی نیاز است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار