راه اندازی خانه جوان؛

راه اندازی خانه جوان درلرستان

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان از راه اندازی خانه جوان در این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی یاورعزیزپور مدیرکل ورزش و جوانان لرستان اظهار داشت: راه‌اندازی خانه جوان برای همه استان‌ها را در دستور کار قرار داده است، البته قبلاً خانه‌هایی ساخته‌شده بود که مالکیت آن‌ها مربوط به استانداری بود، اما اکنون وزارت ورزش بنا دارد ابتدا در مراکز استان سپس در سایر شهرستان‌ها راه‌اندازی کند.

وی افزود: بر اساس ارزیابی معاونت حقوقی امور مجلس و امور استان‌ها که بر مبنای شاخص‌ها تعیین شده است رتبه لرستان نهم است و بر مبنای شاخص‌های اختصاصی رتبه زیر دهم استان را داریم.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان در رابطه با راه‌اندازی خانه‌های تخصصی در استان نیز عنوان کرد: ۲۷ خانه تخصصی در لرستان وجود دارد، اما بسیاری از هیئت‌ها خانه تخصصی ندارند.

وی بیان کرد: در کل استان حدود ۵۰ هیئت ورزشی مکان تخصصی دارند که این کمک‌حال اداره کل ورزش و جوانان  لرستان است و باوجوداین مکان‌های تخصصی و برنامه‌ریزی هیئت بهتر می‌شود.

عزیزپور تصریح کرد: هیئت اسکی و شمشیربازی نیازمند مکان تخصصی است و راه‌اندازی آن نیز در استان مشروط به ایجاد مکان تخصصی است که اخیراً در حال تلاش هستیم در الیگودرز پیست اسکی را انجام دهیم.

وی گفت: نیروی‌های جذب‌شده از اداره آموزش‌وپرورش زیاد نیستند حدود ۵ نفر هستند که مأموریت گرفتند و اکنون دیگر نیروی آموزش‌وپرورش نیستند و انتقال دائم این افراد گرفته‌شده است.

مدیر کل ورزش و جوانان لرستان کار ساماندهی امور جوانان را یک کار بین دستگاهی دانست و خاطر نشان کرد: کار ازدواج و تعالیم خانواده را کمیته امداد انجام می‌دهد و خیران حوزه ازدواج را نیز شناسایی کرده است به‌زودی بحث خیرین حوزه ازدواج را نیز ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۰ سمن در حوزه جوانان وجود دارد اظهار داشت: ثبت ۲۵ سازمان مردم‌نهاد دیگر نیز در دست اقدام است که انجام می‌شود در حوزه پژوهش نیز جز دستگاه‌های سطح بالای وزارت ورزش و جوانان هستیم و اداره کل ورزش و جوانان لرستان در سنوات گذشته به‌عنوان دستگاه برترمعرفی شد.

عزیزپور در رابطه با هزینه‌های اعزام ورزشکاران افزود: برای ورزش‌های المپیکی و غیر المپیکی را تمایز قائل شوند، چون برای ورزش‌های المپیکی هزینه نیاز است.

وی عنوان کرد: تجلیل از قهرمانان شاید بعد از گذشت شش یا هفت سال که سابقه نداشت با حداقل‌هایی انجام دادیم و چند جلسه تجمیع شده تجلیل از قهرمانان را در برنامه کاری خودداریم و کسانی که عنوان‌های فراملی یا ملی کسب کردند ممکن است به شکل دیگری تجلیل کنیم، چون تعداد این ورزشکاران زیاد است.

مدیر کل ورزش و جوانان لرستان بیان کرد: برای بحث تجلیل اعتبار مشخصی در استان داده نمی‌شود فقط برای ورزشکارانی که رنکینگ کشور را بالا می‌برند هدایایی در نظر گرفته می‌شود.

وی در رابطه با بلاتکلیفی هیئت فوتبال استان نیز گفت: دنبال این هستیم بین آیین‌نامه هیئت فوتبال نوشته و وزارت ابلاغ کرده است که وزارت خانه می‌گوید آنچه ابلاغ‌شده ملاک است و هیئت فدراسیون فوتبال نیز می‌گوید مصوبه هیئت‌رئیسه فوتبال ملاک است که با این وجود هنوز به یک نقطه مشترک نرسیدم و هم‌اکنون انتخابات بیش از ۸ استان معطل‌مانده است امیدواریم اتفاقی بی افتد که ما هم بتوانیم برنامه این هیئت را در استان دنبال کنیم.

عزیزپور ایجاد یک سالن چهار یا پنج‌هزار نفره را نیاز شهر خرم‌آباد دانست و تصریح کرد: اعتبارانت آن از محل مسکن و شهرسازی است و، چون  طرح های جدید را کمتر کلنگ زده‌اند ایجاد این سالن معطل‌مانده است.

انتهای پیام/م

خانه جوان درلرستان راه‌اندازی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار