استاندار خوزستان تاکید کرد؛

توزیع عادلانه امکانات ورزشی در مناطق خوزستان

استاندار خوزستان بر توزیع عادلانه امکانات ورزشی در مناطق استان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان به ضرورت تجهیز مناطق کم تر توسعه یافته و حاشیه نشین استان به امکانات ورزشی تاکید کرد و بیان داشت: امکانات ورزشی باید به صورت عادلانه در مناطق توزیع شود.

وی افزود: ورزش کردن یک پدیده تربیتی و سازنده است که در فضای جامعه نقش به سزایی دارد.

شریعتی با بیان اینکه هفته تربیت بدنی فرصت ارزشمندی برای آشنایی مردم با ورزش است اظهار کرد: ورزش یکی از مهم ترین ارکان تاثیرگذار در شادابی و سلامت جسم و روح است که پویایی و تندرستی جامعه را به همراه دارد، لذا توسعه آن نشاط آحاد مردم را به همراه دارد.

استاندار خوزستان به نقش بانوان در حوزه ورزش و حضور تیم هندبال خوزستان در لیگ برتر هندبال بانوان کشور اشاره کرد و گفت: امیدوارم هر چه زودتر موانع پیش رو ورزش بانوان برداشته شود و شرایط به سمتی برود که دختران، همسران و مادران ما در کنار رسیدگی به امور خانواده خود به ورزش کردن بپردازند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان این که جامعه زنان و بانوان ما در معرض آسیب های جدی در حوزه سلامت قرار دارند اذعان داشت: با توجه به این که آسیب های اجتماعی در جامعه زنان به مرور بیش تر است، سعی می کنیم امکانات و تجهیزات ورزشی را به مساوات بین جامعه زنان و مردان تقسیم کنیم تا بانوان ما از شرایط بهتری برخوردار باشند.

غلامرضا شریعتی در ادامه به ورزش جانبازان و معلولان اشاره و بیان کرد: باید در ورزش جانبازان و معلولان اقدامات زیرساختی بهتری انجام داد که امیدواریم با راه اندازی مجموعه کوی طلاب مشکلات این قشر ورزشی برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه خوزستان یکی از قطب های ورزش کشور به شمار می رود اظهار داشت: تنها استانی هستیم که 3 تیم در لیگ برتر فوتبال داریم که این موضوع نشان از علاقه بسیار ورزشکاران استان به رشته فوتبال دارد، اگر چه باید مشکلات این تیم ها و از جمله استقلال خوزستان را به حداقل برسانیم.

شریعتی با اشاره به این که نگاه ما به ورزش در راستای اخلاق مداری است و اولویت ما توسعه اماکن ورزشی در سطح استان است اذعان کرد: برای ورزش مناطق محروم و حاشیه نشین برنامه ریزی خوبی انجام دادیم و بنا داریم امکانات ورزشی را به طور مساوی در تمام نقاط استان تقسیم کنیم.

وی با بیان این که توسعه ورزش قهرمانی و همگانی باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد گفت: انتظار می رود هیات های ورزشی استان در مدارس نفوذ کنند و چهره های شاخص آن رشته ورزشی را به خوبی شناسایی کنند تا از تمام پتانسیل موجود استان برای ارتقاء ورزش کشور بهره مند شویم.

افشین حیدری، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بیان داشت: با هدف گذاری که انجام دادیم نگاه به ورزش را در بین ارگان های استان تغییر دادیم به گونه ای که امروز مقوله ورزش به یکی از 3 موضوع مهم تصمیم گیرندگان استان تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: قطعا اگر بتوانیم نسل جوان خود را به باور برسانیم سبد مدالی ما در آینده پر رنگ تر و پر بارتر خواهد شد.

حیدری با اشاره به این که برای گرفتن میزبانی در نیمه دوم سال 96 برنامه ریزی خوبی را شروع کردیم اذعان داشت: در نیمه اول سال 96 بیش از 61 مورد میزبانی داشتیم که از این تعداد 5 مورد بین المللی، 2 مورد جهانی و 54 مورد میزبانی کشوری در 21 رشته داشتیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان اظهار کرد: در 6ماهه نخست امسال، به لحاظ کسب مدال 40 درصد رشد مدال داشتیم که با تلاش های استاندار و نمایندگان مجلس به زودی مراسم کلنگ زنی 2 خانه کشتی را در شهرستان ایذه و اندیمشک خواهیم داشت.

این مقام مسئول با بیان این که از قهرمانان استان که در المپیک 2020 شانس کسب مدال دارند به طور ویژه حمایت خواهیم کرد گفت: یک برنامه ریزی 3 ساله در ورزش استان انجام دادیم و قطعا در پایان این دوره تمام شهرستان های استان به لحاظ سرانه ورزشی تجهیز خواهند شد و هیچ پروژه نیمه تمامی در استان نخواهیم داشت.

وی از راه اندازی 4 آکادمی فوتبال در 4 منطقه استان اشاره کرد و اظهار داشت: خوزستان در زمینه فوتبال مهد استعدادهای درخشان است، لذا با افتتاح این آکادمی ها راه های پیشرفت نوجوانان و جوانان استان را برای رسیدن به قله های افتخار فراهم می کنیم.

انتهای پیام/گ

تاکید استاندار خوزستان بر توزیع عادلانه امکانات ورزشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.