ذرت علوفه ای؛

پیش بینی برداشت ۱۱۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای در لرستان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی لرستان زیر سطح کشت ذرت علوفه‌ای قرار دارد که پیش‌بینی می‌شود از این میزان ۱۱۰ هزار تن ذرت برداشت شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ کیانوش حمیدیان مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به کشت محصولات علوفه‌ای، اظهار کرد: عمده‌ترین محصولات علوفه‌ای کشت‌شده در استان لرستان، شامل ذرت علوفه‌ای، شبدر و یونجه است.

وی خاطرنشان کرد: ۲ هزار هکتار از زمین‌های لرستان زیر سطح کشت ذرت علوفه‌ای قرار دارد که پیش‌بینی می‌شود از این میزان ۱۱۰ هزار تن ذرت برداشت شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان بابیان اینکه تاکنون ۴۰ درصد برداشت ذرت علوفه‌ای انجام‌شده، بیان داشت: برداشت این محصول تا ۱۰ روز آینده ادامه خواهد داشت.

حمیدیان با اشاره به دوره رشد کوتاه ذرت علوفه‌ای، تصریح کرد: از آنجا که این محصول از اقلام زودرس بوده و دوره رشد کوتاهی در حدود ۹۰ روز داشته، لذا آب زیادی برای کشت ذرت علوفه‌ای نیاز نیست.

این مسئول عنوان کرد: بر اساس سیاست‌های سازمان به دنبال کشت محصولاتی هستیم که نیاز به آب کمتری داشته و در این خصوص رایزنی‌هایی با امور آب لرستان صورت گرفته که در صورت توافق، شاهد کشت محصولات کم‌آب خواهیم بود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان در خصوص کشت شبدر و یونجه نیز گفت: کشت شبدر در ۶ هزار هکتار و یونجه در ۱۴ هزار هکتار از اراضی استان انجام‌شده که پیش‌بینی می‌شود از این میزان ۹ تن در هکتار یونجه و ۶ تن در هکتار شبدر برداشت شود.

انتهای پیام/م

برداشت ۱۱۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار