کارشناسان سیاسی: برجام بدون حضور آمریکا نیز می‌تواند به قوت خود باقی بماند

کارشناسان سیاسی می‌گویند تجارت سطح بالای اروپا با ایران، این امکان را به این قاره می‌دهد که نقشی مهم در حفظ توافق هسته‌ای ایران ایفا کند.

کارشناسان سیاسی: برجام بدون حضور آمریکا نیز می‌تواند به قوت خود باقی بماندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، کارشناسان سیاسی می گویند توافق هسته ای ایران بدون حضور آمریکا نیز می‌تواند به قوت خود باقی بماند. پول اینگرام، مدیر اجرایی اندیشکده شورای اطلاعات امنیتی آمریکایی انگلیس گفت توافق هسته ای حتی بدون آمریکا نیز قابل حفظ کردن است زیرا اتحادیه اروپا قادر است روابط اقتصادی مناسبی با ایران برقرار کند.

به گفته کارشناسان، آینده توافق به واکنش دیگر طرف های آن بستگی دارد زیرا ممکن است با تحریم های ثانوی آمریکا که به غرب،‌ روسیه و چین تحمیل می شود،‌ طرف شوند.

اینگرام افزود کنگره آمریکا در شرایط بسیار خاصی قرار گرفته است زیرا از سویی از این توافق راضی نیست و از سوی دیگر نمی تواند به راحتی آن را کنار گذارد.

مدیر اجرایی موسسه تحقیقات صلح فرانکفورت نیز می گوید دولت آمریکا ممکن است خود را در شرایط نامناسبی ببیند زیرا گزینه دشواری پیش رو دارد و مقابله با این توافق هسته ای ایران، ممکن است به جنگ اقتصادی سنگینی با حامیان آن بیانجامد.

انتهای پیام/

 

حفظ برجام حتی در صورت خروج آمریکا از این توافق

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Canada
نا شناس
۱۶:۲۰ ۲۸ مهر ۱۳۹۶
حتما و بهتر
ولى از سويى ديگر بايد مواظب فتنه و نقشه كشى هاى امريكا عليه ايران باشيم
Canada
نا شناس
۰۲:۲۹ ۲۸ مهر ۱۳۹۶
حتما و بهتر
ولى از سويى ديگر بايد مواظب فتنه و نقشه كشى هاى امريكا عليه ايران باشيم
آخرین اخبار