کلنگ آبرسانی به 207 روستای پایین دست سد پیشین چابهار به زمین زده شد

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت:کلنگ آبرسانی به 207 روستای پایین دست سد پیشین چابهار به زمین زده شد.

کلنگ آبرسانی به 207 روستای پایین دست سد پیشین چابهار به زمین زده شد به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی اصغر قانع گفت: یکی از بزرگترین طرح های آبرسانی در جنوب سیستان و بلوچستان انتقال و توزیع آب به 207 روستای پایین دست سد پیشین و شهرستان چابهار است.


وی افزود: با رها سازی آب سد پیشین بیشتر آب هدر می رفت و آب به مردم روستاها نمی رسید که این خود مشکلات زیادی را برای ساکنان روستاهای پایین دست این سد به وجود می آورد.


وی ادامه داد: با تکمیل این خط انتقال تمامی روستاهای پایین دست سد پیشین از آب سالم بهره مند می شوند.


معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: 650 کیلومتر خطوط انتقال اصلی، 800 کیلومتر شبکه توزیع در روستاها، انتقال 60 هزار مترمکعب در شبانه روز و 46 هزار و 600 مترمکعب مخزن آب در این طرح در نظر گرفته شده است.


قانع بیان کرد: مردم ساکن در روستاهای پایین دست سد پیشین تا گواتر از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره مند می شوند.


معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: از سد پیشین تا منطقه شیرگواز 31 روستا در طول مسیر از آب سالم بهره مند خواهند شد.


وی اظهار داشت: همچنین در منطقه دلگان های بخش دشتیاری افزون بر 107 کیلومتر عملیات اجرایی، خطوط انتقال و شبکه توزیع اجرا خواهد شد که در مجموع 13 روستا از آب سالم بهداشتی بهره مند می شوند.


وی بیان کرد: با تکمیل مجتمع آبرسانی به 207 روستای چابهار 38 درصد شاخص آب این شهرستان رشد می کند.


رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی چابهار نیز گفت: مطالعات طرح آبرسانی به 207 روستای این شهرستان در پایین دست سد پیشین سال 1376 آغاز شده است.


روشن ناوریی افزود: در این طرح 42 کیلومتر خط انتقال آب از سد پیشین تا بند شیرگواز انجام خواهد شد.

انتهای پیام/گ

کلنگ آبرسانی به روستاهای چابهاربه زمین زده شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.