استاندار سمنان:

بخش خصوصی میدان دار اصلی اقتصاد کشور باشد

استاندار سمنان گفت : سرمایه گذاران و بخش خصوصی باید میدان دار اصلی اقتصاد کشور باشند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ محمدرضا خباز استاندار سمنان گفت : رهبر انقلاب با ابلاغ سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی، زمینه رشد و توسعه بخش خصوصی را فراهم کرد و هیچ کس حق ندارد مانع رشد و توسعه فعالیت‌های بخش خصوصی و سرمایه گذاران در کشور شود.

 

استاندار سمنان با تاکید بر مشارکت بیشتر فعالان اقتصادی و بخش خصوصی در امر سرمایه گذاری، اظهار داشت: یکی از اولویت های اصلی دولت در سال 96 آن است که موانع پیش روی رشد سرمایه گذاری را برطرف و سرعت سرمایه گذاری را افزایش دهد.

 

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره محورهای اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد : برای تحقق اقتصاد مقاومتی و عملیاتی شدن محورهای آن، بخش خصوصی باید میدان دار اقتصاد در کشور باشند.

 

خباز بیان داشت : در شرایط فعلی که آرامش اقتصادی در کشور برقرار شده، سرمایه گذاران به میدان آمده و اکنون همه ارکان نظام و دولت باید تسهیل کننده و تسهیل گر در عرصه اقتصادی برای سرمایه گذاران باشند.

 

استاندار سمنان افزود : همه ما باید بدانیم در زمان حاضر امر سرمایه گذاری با نرخ سود بانکی 18 تا 20 درصد امکان پذیر نبوده و هیچ منطقی وجود ندارد که فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران با دریافت تسهیلات با نرخ سود بالا سرمایه گذاری کنند.

 

وی اظهار داشت : در شرایط فعلی که نرخ تورم در کشور حدود هشت تا 9 درصد است، شورای پول و اعتبار باید برنامه ریزی و تصمیم گیری کنند تا نرخ سود بانکی نیز کاهش و به نرخ تورم نزدیک تر شود.


انتهای پیام / ذ


اولویت دولت در سال 96 افزایش سرعت سرمایه گذاری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار