غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان به 11 برابر حد مجاز رسید

رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان به 11 برابر حد مجاز رسید.

غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان به 11 برابر حد مجاز رسید  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد همراه با گرد و غبار میزان غلظت ذرات معلق در هوای سیستان شامل (زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون)را در شبانه روز گذشته به افزون بر 10 برابر حد مجاز و حدود چهار برابر حد بحرانی رساند.

علی ملاشاهی حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را 150 میکرو گرم بر متر مکعب عنوان کرد و افزود: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان در این مدت به هزار و 749 میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شد.


وی ادامه داد: همچنین سرعت وزش باد در سیستان به 76 کیلومتر بر ساعت رسید که دید افقی را در زهک تا 100 متر و در زابل تا هزار متر کاهش داد.


وی افزود: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک تا فردا در شمال سیستان و بلوچستان و با شدت کمتر در دیگر نقاط این استان تداوم دارد.


رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: روز جمعه با شدت گرفتن وزش بادهای شمالی بخش های شرقی دریا به طور موقتی مواج خواهد شد.

انتهای پیام/گ

افزایش ذرات معلق در سیستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار