محاکمه رئیس‌جمهور برکنار شده کره جنوبی تا اطلاع ثانوی به حال تعلیق درآمد

در پی استعفای جمعی وکلای پارک گئون های، محاکمه رئیس‌جمهور برکنار شده کره جنوبی تا اطلاع ثانوی به حال تعلیق درآمد.

محاکمه رئیس‌جمهور برکنار شده کره جنوبی تا اطلاع ثانوی به حال تعلیق درآمدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، محاکمه پارک گئون های، رئیس جمهور برکنار شده کره جنوبی به اتهام فساد مالی روز پنجشنبه در پی استعفای جمعی وکلایش که دستگاه قضایی را به جانبداری متهم کردند، به حال تعلیق درآمد.

تیم وکلای مدافع پارک گئون های روز دوشنبه استعفا کرد.

پارک گئون های که بازداشت موقت او شش ماه دیگر تمدید شد، محاکمه خود را «انتقام گیری سیاسی» توصیف کرده است. او روز پنجشنبه به بهانه مشکلات جسمانی از حضور در دادگاه منطقه مرکزی سئول خودداری کرد.

قاضی کیم سه-یون توضیح داد که دادگاه از وکلای رئیس جمهور سابق خواسته بود در تصمیم خود برای استعفای جمعی تجدیدنظر کنند اما این درخواست نتیجه‌ای نداشت.

وی افزود این محاکمه بدون حضور وکلای مدافع نمی تواند ادامه پیدا کند زیرا اتهاماتی که به متهم وارد شده است می تواند مجازات سنگینی برای او داشته باشد.

محاکمه او تا اطلاع ثانوی به حال تعلیق درآمد. بر این اساس، محاکمه پارک گئون های ممکن است بیشتر از زمان پیش‌بینی شده طول بکشد زیرا وکلای جدید که معرفی می شوند باید فرصت داشته باشند تا این پرونده قطور بیش از 100 هزار صفحه‌ای را مطالعه کنند.

پارک گئون های نخستین زنی بود که به ریاست جمهوری کره جنوبی رسید. او ماه مارس از این سمت خلع و بازداشت شد. او سپس ماه آوریل برای 18 مورد اتهام در چارچوب رسوایی پر سر و صدای فساد که شرکت‌های بزرگ کشور از جمله سامسونگ در آن دست داشتند، تفهیم اتهام شد.

او از ماه مارس به اتهام سوءاستفاده از قدرت و همچنین فساد مالی در بازداشت به سر می برد.

 

انتهای پیام/

 

محاکمه پارک گئون های به تعویق افتاد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار