کاهش 42 درصدی حوادث ناشی از کار در استان اصفهان

رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از کاهش وقوع حوادث ناشی از کار در این استان طی 6 ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حبیب الله مقصودی دیشب در 'همایش پیشگیری از حوادث در صنعت' در کاشان گفت: 851 مورد حادثه ناشی از کار با 50 نفر فوتی در 6 ماهه نخست سال 1395 در واحدهای صنعتی تولیدی استان اصفهان رخ داد که این میزان به 493 حادثه با 27 نفر فوتی در سال جاری رسید.

وی افزود: حادثه های ناشی از کار در شهرستان کاشان نیز نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 50 درصد کاهش یافته و از 116 حادثه با هفت نفر فوتی به 71 حادثه با سه کارگر فوت شده رسید.

رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان بیان کرد: نسبت تعداد بازرسان این مجموعه به تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی نامتناسب است و این کمبود بارزس موجب می شود تا بازرسی و رصد دقیق ممکن نشود.

او اضافه کرد: بر اساس آمار سازمان بین المللی کار (زیرمجموعه سازمان ملل متحد) روزانه 6 هزار و 300 نفر در جهان جان خود را بر اثر حادثه های ناشی از کار از دست می دهند و چهار درصد از تولید ناخالص ملی کشورها برای این حادثه ها و بیماری های شغلی هزینه می شود که در ایران حدود 20 میلیارد دلار است.

معاون استاندار اصفهان و فرماندار کاشان نیز در این همایش از تهیه و تدوین شناسنامه ایمنی برای ساختمان های بلند در معرض خطر خبر داد و گفت: کارگروه ایمنی در صنعت نیز با هدف کاهش حادثه های ناشی از کار و پیشگیری از آتش سوزی از آذر ماه سال گذشته در این شهرستان فعال شد.

حمیدرضا مومنیان افزود: کارفرمایان و صاحبان صنایع باید اهمیت رعایت ایمنی و قوانین را باور کرده و جهت حفظ نیروهای کار به عنوان سرمایه اصلی اقدام کنند.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری همایش یک روزه حادثه در کمین است در کاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.