استاندار خراسان جنوبی؛

طبس،بهترین نقطه برای تحقق اقتصاد مقاومتی

استاندار خراسان جنوبی گفت: طبس،بهترین نقطه برای تحقق اقتصاد مقاومتی در خراسان جنوبی است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ مروج‌الشریعه،استاندار خراسان جنوبی در نهمین جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان گفت: هدف از برگزاری جلسات ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌ها، منطبق با سیاست‌های کلی نظام و برای بکارگیری تمام قوای مؤثر در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها باید گزارش روشنی از ایجاد اشتغال ارائه کنند،افزود: با یک مسئولیت تمام عیار وارد شهرستان طبس شده‌ایم و در این حوزه باید سه دستگاه مهم در حوزه اشتغال و توسعه زیرساخت یعنی صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برنامه روشنی ارائه دهند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: تعهدات ایجاد اشتغال صنعت، معدن و تجارت در شهرستان طبس باید روشن باشد و گزارش مطرح شده باید حاوی مستندات ایجاد فرصت‌های اشتغال باشد.

 حجت‌الاسلام مهاجریان مقدم ،امام جمعه طبس نیز در این جلسه ضمن اشاره به ظرفیت‌های شهرستان طبس گفت: معادن زغال سنگ منطقه، چرخ اقتصاد کشور را می‌چرخاند .


وی افزود: طبس در مرکز ایران است و به لحاظ امنیت شرایط بهتری دارد و اینکه در مسیر تردد چند استان مهم کشور قرار گرفته است، می‌تواند محل تحقق اقتصاد مقاومتی و سرمایه‌گذاری دولت و بخش خصوصی باشد.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم گفت: معادن خرد، کارخانه‌های کک، سیمان و کانسرام و نیز نیروگاه حرارتی طبس مستلزم نگاه ویژه است و البته در پی خشکسالی‌های چندسال گذشته دامداران و کشاورزان متضرر شده‌اند که می‌بایست مورد عنایت دولت باشند.

امام جمعه طبس از استاندار خراسان جنوبی خواست به وضعیت راه‌های شهرستان طبس و کمبودهای منطقه از نظر زیرساخت‌های اشتغال و توسعه توجه ویژه‌ای داشته باشد.

طبس ، قطب متفاوت شرق کشور

طلایی مقدم ،معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس نیز در جلسه راهبردی اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه طبس ، قطب متفاوت شرق کشور  است و باید توجه بیشتری به آن شود، گفت: در بخش دیهوک عدم تحقق خط انتقال گاز و عدم تأمین پست برق ۱۳۲ باعث کند شدن روند توسعه شده و نیازمند توجه است.

 وی افزود: یکی از گلایه ها این است که ترانس پست ۴۰۰ در محل پست طبس سال ها آماده نصب است اما معطل مانده که این باعث ضعف در خدمت رسانی به صنایع و معادن شده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس به مشکلات عشایر بخش دستگردان نیز اشاره کرد و گفت: خشکسالی‌ها باعث خسارت به دامداران و کشاورزان منطقه شده است.

 طلایی مقدم افزود: شهرستان طبس باید به قطب فرآوری و صنایع جوار معدنی با محوریت زغالسنگ تبدیل شود که در این حوزه توان منطقه را بکار گرفته‌ایم.

 وی گفت: با توجه به وجود اداره کل راه‌آهن شرق می‌بایست به صنایع جوار ریلی و نقش وجود این زیرساخت برای توسعه صنایع و معادن عنایت ویژه شود که به کمک بخش خصوصی و مدیران عالی کشور و استان نیاز داریم.

 طلائی مقدم افزود: در حوزه دامداری می‌توان شهرستان طبس را بعنوان یک مرکز رشد دام استان خراسان جنوبی تبدیل کرد که نمونه آن پرورش بز سانن است که از ظرفیت های طبس است‌.

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.