هانی‌زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آزاد سازی المیادین مقدمه پاکسازی شرق سوریه است

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: المیادین یک منطقه استراتژیک حد فاصل استان دیرالزور و مناطق شمالی سوریه است که آزادسازی این منطقه مقدمه‌ای برای پاکسازی شرق سوریه تلقی می‌شود.

آزاد سازی المیادین مقدمه پاکسازی شرق سوریه است/نقش مستشاری سپاه در آزادسازی سوریه و عراق پنهان نیستحسن هانی‌زاده کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره اهمیت آزادسازی منطقه المیادین، اظهار کرد: المیادین یک منطقه استراتژیک حد فاصل استان دیرالزور و مناطق شمالی سوریه است.

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه المیادین منطقه ورودی به استان دیرالزور است، افزود: بیشترین تأسیسات نفتی در این منطقه وجود داشته و آزادسازی المیادین مقدمه‌ای برای پاکسازی شرق سوریه تلقی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تکفیری‌ها آخرین نفس‌های خود را در شرق سوریه می‌کشند، بیان داشت: با پاکسازی رقه بخش‌های مهمی از مناطق شرق، جنوب و شمال سوریه از وجود گروه‌های تروریستی آزاد می‌شود.

هانی‌زاده با بیان اینکه گروهک‌های تروریستی در سوریه در حال نابودی هستند، تصریح کرد: با توجه به پاکسازی منطقه شرق فرات نیروهای دولتی سوریه می‌توانند بخش‌هایی از شمال سوریه شامل ادلب و جرودالفرود را از وجود گروهک‌های تروریستی پاکسازی کنند. به نظر می‌رسد ماه‌های آینده سوریه شاهد آزادی تمامی اراضی خود از وجود گروهک‌های تروریستی خواهد بود.

وی درباره نقش سپاه پاسداران در مقابله با گروهک‌های تروریستی در منطقه المیادین، افزود: از دید بازیگران بحران سوریه نقش سپاه پاسداران در مقابله با گروهک‌های تروریستی در عراق و سوریه پنهان نیست.

هانی‌زاده با تاکید بر اینکه سپاه پاسداران از ابتدای بحران سوریه نقش پررنگی در مقابله با گروهک‌های تروریستی ایفا کرده، گفت: سپاه پاسداران مانع از سقوط دمشق شد و تجربه خود را در اختیار محور مقاومت و دولت سوریه قرار داده است.

انتهای پیام/

نقش مستشاری سپاه در آزادسازی سوریه و عراق پنهان نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار