سفر ثامر السبهان به رقه نشان می‌دهد؛

تغییر موضع عربستان سعودی در قبال سوریه

القدس العربی نوشت سفر وزیر مشاور کابینه سعودی در امور خلیج فارس به همراه فرستاده رئیس‌جمهور آمریکا به رقه فاش‌کننده تغییر موضع عربستان در قبال سوریه است.

تغییر موضع عربستان سعودی در قبال سوریهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه القدس العربی در گزارشی از دیدار ثامر السبهان، وزیر مشاور کابینه سعودی در امور خلیج فارس همراه برت مک گورگ، فرستاده رئیس جمهور آمریکا به رقه و بازدید از چند روستا در اطراف این شهر در شمال سوریه نوشت: این دیدار سوالات بسیاری را در ذهن ناظران امور سوریه درمورد علت این دیدار و پیام‌های آن برانگیخته است.

این در حالی است که ژنرال عصام زهر الدین، از فرماندهان گارد ریاست جمهوری سوریه روز گذشته در حومه دیر الزور جان سپرد. فعالان تصاویری از بازدید ثامر السبهان همراه بری مک گورگ از ایستگاه آب شرب شهرک الزاهره در شمال رقه منتشر کرده اند. شماری از فرماندهان نظامی نیروهای سوریه دموکراتیک نیز در این بازدید حضور داشته اند.

حسین البسیس، عضو پیشین ائتلاف ملی مخالفان سوری معتقد است دیدار وزیر مشاور کابینه عربستان از رقه، هم پیامی درمورد تغییر موضع سعودی در برابر اتفاقات در سوریه مبنی بر تثبیت مناطق نفوذ است و هم پیامی برای ترکیه درمورد تغییر روابط سعودی با این کشور.

با این حال زید سفوك، پژوهشگر سیاسی کُرد در گفتگو با القدس العربی گفت: دیدار این مقام سعودی به همراه فرستاده رئیس جمهور آمریکا به طور خاص از رقه، نتیجه ویژگی جغرافیایی رقه است، منطقه ای که تا مرزهای عراق ادامه دارد. وی معتقد است که سعودی به زودی بازسازی رقه را تضمین و هزینه ساخت یک پایگاه آمریکایی را در آن فراهم خواهد کرد.

 

انتهای پیام/

 

بازدید دو مقام سعودی و آمریکایی از رقه در سوریه

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار