دبیرکل سازمان ملل حملات اخیر طالبان را محکوم کرد

دبیر کل سازمان ملل متحد حملات اخیر طالبان بر ولایت های پکتیا و غزنی را محکوم کرد.

دبیرکل سازمان ملل حملات اخیر طالبان را محکوم کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دبیر کل سازمان ملل متحد حملات اخیر طالبان بر ولایت های پکتیا و غزنی را محکوم کرد.

«انتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد حملات طالبان در 17 اکتوبر بر ولایت های غزنی و پکتیا را محکوم کرد. در این حملات طالبان بیش از 70 نفر شهید و 170 نفر دیگر زخمی شدند.

استفان دوژاریک، دبیر مطبوعاتی سازمان ملل متحد گفت: دبیر کل سازمان ملل حملات 17 اکتوبر طالبان بر ولایت های غزنی و پکتیا را که در آن شماری زیادی شهید و زخمی شدند، محکوم کرد.

در این بیانیه، انتونیو گوترش با خانواده های داغدیده همدردی خود را ابراز کرد و برای زخمیان این حملات شفای عاجل خواسته است.

در بیانیه دبیرکل سازمان ملل آمده است: این چنین حملات نقض سریع حقوق بشر و حقوق بشر دوستی بین المللی است و قابل توجیه نیست.

یادآوری می کنیم، که صبح 17 اکتوبر در مرکز ولایت پکتیای افغانستان در نزدیکی یکی از اداره های پلیس این شهر دو موتر انفجار داده شد که پس از آن چندین نفر به زد و خورد با نیروهای پلیس پرداختند که در نتیجه آن بیش از 42 نفر کشته و 150 نفر زخمی شدند. مسئولیت این حملات را گروه طالبان به عهده گرفت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار