درمان زوج های نابارور خراسان جنوبی؛

موفقیت 30 درصدی مرکز درمان ناباروری خراسان جنوبی

مسئول مرکز درمان ناباروری خراسان جنوبی از موفقیت 30 درصدی این مرکز در درمان زوج های نابارور خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ دهقانی،مسئول مرکز درمان ناباروری خراسان جنوبی گفت: مرکز درمان ناباروری خراسان جنوبی طی سه ماه از شروع فعالیت خود، 5 زوج نابارور را درمان کرد که با افزایش دو و نیم برابری نسبت به میانگین کشوری، موفقیت 30 درصدی در درمان زوج های نابارور را داشته ایم.

وی افزود:از ابتدای شروع به کار این مرکز در مرداد امسال تاکنون هزار و 500 زوج نابارور تشکیل پرونده داده اند که 650 زوج در نوبت درمان هستند.

مسئول مرکز درمان ناباروری خراسان جنوبی با اشاره به دو روش IVF و IUI برای درمان نازایی گفت: به دلیل نبود فوق تخصص نازایی در بیرجند روش IVF تاکنون استفاده نشده است و فقط 30 زوج از روش IUI در حال درمان هستند که 5 زوج درمانشان موفقیت آمیز و نتایج آزمایش های آنان مثبت بوده است.


دهقانی با بیان اینکه درمیانگین کشوری از هر 15 زوج ، یک زوج با روش IUI درمان آنها موفقیت آمیز است،افزود : بیش از 80 درصد پرونده های تشکیل شده در این مرکز نیاز به استفاده از روش IVF برای درمان دارند.


وی گفت:مرکز درمان ناباروری خراسان جنوبی با هزینه کرد بیش از 3 میلیارد تومان 90 درصد آن فعال است و فقط بخش IVF به دلیل نبود فوق تخصص نازایی غیرفعال است.


دهقانی افزود: دراین مرکز 5 متخصص زنان، سه نفر ماما، 4 نفر کارشناس علوم آزمایشگاهی و یک دکترای ژنتیک فعالیت می کنند.
انتهای پیام/ب


درمان 5 زوج نابارور در مرکز ناباروری خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.