شکار پرنده ممنوع

شکار پرندگان مهاجر وحشی تا اطلاع ثانوی در سراسر کشور ممنوع اعلام شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به منظور تامین سلامت عمومی و مقابله با شیوع احتمالی عامل بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان، شکار پرندگان مهاجر وحشی تا اطلاع ثانوی در سراسر کشور ممنوع اعلام می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، علی تیموری با اشاره به استعلام های صورت گرفته از دستگاه ها در خصوص تنظیم دستورالعمل های شکار پرندگان وحشی در سال جاری، گفت: این اقدام با توجه به آغاز فصل مهاجرت پرندگان وحشی به کشور و مطابق برنامه ریزی های همه ساله سازمان حفاظت محیط زیست در آغاز فصل شکار این پرندگان صورت پذیرفته است.

وی افزود: در این چهارچوب سازمان دامپزشکی با اشاره به این که ورود پرندگان مهاجر وحشی به کشور، تهدید شیوع ویروس بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان را به همراه دارد و این امر می تواند سلامت و بهداشت شهروندان را به مخاطره افکند، بطور موکد درخواست ممنوعیت شکار این دسته از پرندگان را در سراسر کشور دارد.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: لذا با توجه به تاکیدات سازمان مذکور و به منظور تامین سلامت عمومی و مقابله با شیوع احتمالی عامل بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان، شکار پرندگان مهاجر وحشی تا اطلاع ثانوی در سراسر کشور ممنوع اعلام می شود.

تالاب های بین المللی آلا گل ، آلماگل ، آجی گل و گمیشان همه ساله در این فصل پذیرای پرندگان نیمکره شمالی زمین هستند .

انتهای پیام/م

 

شکار پرندگان مهاجر وحشی ممنوع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار