دلایل تعویق حکم اعدام قاتل «ستایش قریشی»

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: پس از مشورت های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که این اقدام به بعد از ماه‌ صفر موکول شود.

دلایل تعویق حکم اعدام قاتل «ستایش قریشی»به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اعدام قاتل «ستایش قریشی»، دختر بچه 6 ساله افغانستانی که قرار بود صبح امروز  در زندان رجایی شهر کرج انجام شود ساعاتی قبل از اجرای حکم به تعویق افتاد.

پس از گزارش این جنایت در 23 فروردین‌‌‌‌‌‌‌ سال گذشته، دادگاه کیفری یک استان تهران، قاتل ستایش را بابت ارتکاب قتل به قصاص، تجاوز به عنف به اعدام و بابت جنایت بر میت به دیه محکوم کرد.

این حکم در تاریخ 20 دی سال 95 در شعبه 32 دیوان عالی کشور نیز تأیید شد و دهم بهمن/ دلو، وکیل اولیاء دم ستایش از ارسال این پرونده به واحد اجرای احکام دادسرای ورامین خبر داد.

بر این اساس، قرار بود صبح امروز قاتل ستایش در زندان رجایی شهر کرج اعدام شود اما «غلامحسین اسماعیلی»، رئیس کل دادگستری استان تهران ساعاتی قبل از اجرای ای حکم اعلام کرد: اجرای حکم اعدام قاتل ستایش قریشی به تعویق افتاده و صبح پنجشنبه اجرا نمی‌شود.

وی تاکید کرد: توقف و تعلیق اجرای حکم به هیچ وجه صحت ندارد، اما پس از مشورت های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که این اقدام به بعد از ماه‌ صفر موکول شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران درباره برخی شایعات مبنی بر تلاش برای عفو قاتل از حکم اعدام اظهار داشت:  چنین ادعاهایی به هیچ وجه صحت ندارد و اصلا با توجه به اصرار قاطع خانواده ستایش برای اجرای حکم، به هیچ وجه موضوع رضایت مطرح نیست. هیچ‌کسی هم بنا ندارد برای بخشیدن قاتل، به خانواده ستایش فشار وارد کند.

وی تصریح کرد: هیچ منع شرعی و قانونی برای این کار وجود ندارد اما به این نظر رسیدیم که اجرای حکم بعد از ماه صفر بهتر است.

اسماعیلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص شایعاتی مبنی بر وساطت سفیر افغانستان برای به تعویق افتادن اجرای حکم گفت: هیچ تماسی از طرف سفیر افغانستان با مجموعه دستگاه قضایی برای به تعویق افتادن اجرای حکم اعدام گرفته نشده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۰۱ آبان ۱۳۹۶
دوستان اعدام میشودبهتریک ماه خواب طناب داروببینه،یک ماه دیگه که سنش کاملا صدرصدشددیگه حرفی توش نیست،قول میدم خون این بچه پایمال نخواهدشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۲۹ مهر ۱۳۹۶
چرا اعدامش نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۸ مهر ۱۳۹۶
باید قاتل اعدام شود