عضو فقهای شورای نگهبان؛

غیر مسلمان حق نمایندگی مسلمانان را ندارد

عضو فقهای شورای نگهبانگفت: غیر مسلمانان اهلیت نمایندگی مسلمانان در شوراهای اسلامی را ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ آیت الله مدرسی عضو فقهای شورای نگهبان  امروز در همایش هم اندیشی نخبگان نظارتی شورای نگهبان در استان یزد تاکید کرد غیر مسلمانان اهلیت نمایندگی مسلمانان در شوراهای اسلامی را ندارند.غیر مسلمان حق نمایندگی مسلمانان را ندارد

آیت الله مدرسی افزود: کسی که دین اسلام را قبول ندارد و یا با احکام و فقه اسلام مخالف است نمی تواند نمایندگی مسلمانان را داشته باشند و این موضوع با منطق سازگار نیست.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به کلام امام راحل گفت امام تاکید کرده اند که در شوراهایی که تشکیل می شود غیر مسلمان نباید باشد مگر در مواردی که اقلیت ها در آن منطقه در اکثریت باشند.

وی افزود شورای نگهبان هم طبق قانون اساسی و بر اساس نظر شرع و کلام امام تاکید کرد غیر مسلمان در جایی که در اکثریت نباشند حق نملیندگی مسلمانان را ندارد.

 

وی تصریح کرد طبق قانون اساسی اقلیتها هر کدام یک نماینده می توانند آن هم برای قشر خود داشته باشند مثلا کلیمیان یا زرتشتیان هر کدام می توانند یک نماینده در مجلس برای خود داشته باشند.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه امروز نظام اسلامی بیشترین زمینه و ارفاق رابرای حضور اقلیتها و زندگی آنها فراهم کرده است گفت: حالا در چنین شرایطی عده ای علی رغم اعلام رسمی و علی رغم قانون اساسی ، قانون عادی و قانون شرع ، مخالف نظر شورای نگهبان عمل می کنند و با وجود اینکه قاضی حکم داده است به مخالفت ، مقاومت و ستیزه جویی پرداخته اند.

آیت الله مدرسی گفت: متاسفانه عده ایی می گویند حتی اگر حکم قطعی صادر شود می گویند ما زیر بار نمی رویم و امروز ما نباید در قبال این مسئله بی تفاوت باشیم بلکه باید با صحبت و ارشاد و روشنگری مردم جلوی آنرا بگیریم و اجازه ندهیم دشمن از این روزنه ها سوء استفاده کند.

وی با اشاره به توطئه های دشمنان افزود: امروز باید ضمن حفظ وحدت و هوشیاری در دام دشمن نیفتیم و به احکام و قوانین احترام بگذاریم و نباید با قوه قضائیه در احکام صادره مخالفت کنیم.

عضو فقهای شورای نگهبان در این مراسم بر ضرورت زمینه سازی برای زدودن هر گونه انحراف از جمله دروغ و فریب در تبلیغات انتخاباتی تاکید کرد و خواستار توجه به خلا های قانونی در خصوص موضوع تبلیغات انتخاباتی و تدوین قوانینی در این خصوص برای برخورد با افراد متقلب ، دروغگو و تهمت زن در تبلیغات انتخابات شد.

همایش هم اندیشی نخبگان نظارتی شورای نگهبان در استان یزد با هدف هم اندیشی نخبگان نظارتی استان و بهره گیری از توانمندیهای آنها وروشنگری نخبگان نظارتی برگزار شد .

هم اکنون 3500 ناظر شورای نگهبان در سطح استان فعالیت می کنند که بیش از یکصد نفر انان را نخبگان نظارتی شامل می شوند.

انتهای پیام/ ی

فردی که با احکام و فقه اسلام مخالف است نمی تواند نمایندگی مسلمانان را داشته باشند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.