تکمیل راه آهن اردبیل اولویت اول دولت است

تکمیل طرح راه آهن اردبیل - میانه بدلیل تاخیر در اجرا در اولویت اول برنامه کاری دولت قراردارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صدیف بدری نماینده اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: با پیگیری نمایندگان استان مشکلات موجود تامین اعتبار راه آهن تا حدودی برطرف شده است.

وی گفت: با توجه به تعهد کمیسیون عمران مجلس در سفر قبلی به استان اردبیل در باره اختصاص اعتباری به میزان سه هزار میلیارد ریال قرار شد مبلغ مذکور از اعتبارات سال 96 تخصیص داده شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بااشاره به سفر وزیر راه و شهر سازی به اردبیل و بازدید از این طرح افزود: در جریان این سفر وزیر راه و شهرسازی به قول خود عمل کرد و نزدیک یک هزار میلیارد ریال به این طرح اختصاص داده شد.

بدری بیان کرد: اخیرآ هم 20 میلیارد ریال به این طرح اختصاص یافت و تخصیص این مبالغ باعث شد طرح راه آهن شتاب گیرد.

 نماینده اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد :در حال حاضر پیمانکاران قطعات راه آهن انتخاب شده اند و عملیات اجرایی هم خوب پیش می رود و مقرر است برای شتاب دهی بیشتر جلسه دوره ای با نوبخت سخنگوی دولت داشته باشیم.

بدری در باره اختصاص 350 میلیون دلار اعتبار ارزی برای راه آهن اردبیل افزود: این اعتبار از سوی صندوق توسعه ملی قابل تامین است و در صورت تحقق نیازی به اعتبار دولتی برای تکمیل راه آهن اردبیل نیست.

وی گفت: در مجموع 10هزار میلیارد ریال برای تکمیل زیر ساخت و رو ساخت این طرح نیاز است.

 

انتهای پیام/ع

اختصاص 20 میلیارد ریال به راه آهن اردبیل


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.