برگزاری نخستین نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه های گیلان دررشت

نخستین نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه های گیلان با هدف تعامل، تبادل تجربیات علمی فرهنگی و ارائه راهکار مناسب برای ارتقاء جایگاه علمی استان صبح امروز در رشت برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛حجت الاسلام ساداتی نژاد دبیر کانون هم اندیشی اساتید و نخبگان کشور در نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه های گیلان گفت: برای یافتن راه حل مناسب برای پیشرفت علمی و فرهنگی راهی جز هم اندیشی بین استادان و نخبگان دانشگاهی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در سایه دین برای مشکلات کشور چاره اندیشی کنیم افزود: مدیران دانشگاه های کشور ظرفیت علمی و فرهنگی موجود دراساتید دانشگاه ها را شناسایی واز این توانمندی برای تحقق چشم انداز و ارتقای کشور در زمینه های مختلف استفاده کنند.

 دبیر کانون هم اندیشی اساتید و نخبگان کشور با بیان اینکه بهتر است در نشست هم اندیشی توسعه فضای هم دلی بین استادان و هیات های علمی مد نظر قرار گیرد گفت : موضوع سنت ،دین و مدرنیته از موضوع هایی است که در ارتقاء علمی و فرهنگی کشور تاثیر دارد که با نشست های این چنینی به راهکار مناسب خواهیم رسید.

حجت الاسلام و المسلمین پورضا رئیس دفتر استانی نهاد رهبری در دانشگاه های گیلان هم در این نشست گفت: استادان علاوه بر وظیفه درس دادن، نسل آینده کشور را هم تربیت می کنند.

وی افزود: هم اکنون با داشتن 4 میلیون دانشجو و بیش از 70 هزار هیات علمی توان انتخاب وزیر علوم در کشور وجود ندارد.

رئیس دفتر استانی نهاد رهبری در دانشگاه های گیلان با اشاره به اینکه با هم اندیشی میان نخبگان، استادان و دانشجویان مشکلات کشور حل می شود افزود: بهترین راه حل برای ساختن را، مردم کشور رقم می زنند و کسانی که برای آینده خود برنامه مدون نداشته باشند آینده ای نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: دانشگاه محل بیان نقد است و همه گروه های سیاسی درنشست های هم اندیشی در بیان نظرشان، آزاد هستند.

 

انتهای پیام/ق

 

نخستین نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه های گیلان دررشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.