مقام امنیتی آمریکایی: داعش و القاعده در صدد تکرار حمله 11 سپتامبر هستند

سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا گفت گروه‌های تروریستی قصد دارند با استفاده از هواپیما دست به حمله‌ای تروریستی بزنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، الین دوک – مقام امنیتی بلندپایه آمریکایی – هشدار داد گروه تروریستی داعش و القاعده در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از یک هواپیما و انجام انفجاری در سطح حادثه 11 سپتامبر هستند.

او که اکنون به عنوان سرپرست امنیت داخلی آمریکا فعالیت می‌کند، در سفر خود به انگلیس گفت: «سازمان‌های تروریستی، چه داعش، چه القاعده و دیگران، می‌خواهند انفجاری مانند حمله 11 سپتامبر ترتیب دهند. آن‌ها می‌خواهند موجب سقوط هواپیماها شوند؛ اطلاعات به دست آمده درباره این مسئله کاملا واضح است.»

او همچنین روز چهارشنبه در لندن و پس از دیدار خود با امبر راد – وزیر کشور انگلیس – گفت: «تهدیدها همچنان بسیار شدید است.» بر اساس گزارش‌ها، دوک و راد درباره محتوای تروریستی مجازی با یکدیگر گفتگو کرده‌اند.

بر اساس گفته‌های دوک، گروه‌های تروریستی از حملات در سطح کوچک‌تر به منظور «مشغول نگه‌‎داشتن» عناصر خود، در مرکز توجه قرار داشتن و ادامه جریان سرمایه خود استفاده می‌کنند و در عین حال، این حملات در سطح کوچک ممکن است به حملات بزرگتری منجر شود.

این مقام آمریکایی گفت: «هدف آن‌ها ارعاب است. حمله با سلاح سرد موجب رعب و وحشت می‌شود و در جهان جنجال به پا می‌کند؛ اما این مسئله به این معنی نیست که آن‌ها برنامه حمله هوایی را کنار گذاشته اند.»

دوک گفت برای جلوگیری از انتشار تبلیغات برای تروریست‌ها، لازم است نظارت سختگیرانه‌ای بر اینترنت وجود داشته باشد. او گفت شرکت‌های فعال در بخش فناوری هم اکنون با مقامات آمریکایی درباره این مسئله همکاری می‌کنند ولی همچنان راهی طولانی در پیش است.

الین دوک افزود: «ما تا حدی که بتوانیم در این مسئله پافشاری خواهیم کرد. من فکر می‌کنم شرکت‌های فناوری با ما همکاری لازم را دارند و ما تنها باید در این بخش کار کنیم.»

در سال جاری میلادی، انگلیس شاهد موجی از حملات تروریستی بوده است که در پی آن‌ها، 36 نفر کشته شده اند. گروه تروریستی داعش مسئولیت انجام این حملات را بر عهده گرفته است.

بمب‌گذاری در منچستر در ماه مه گذشته به کشته شدن 23 نفر و زخمی شدن بیش از 100 نفر انجامید و به این ترتیب، این حادثه به خونین‌ترین حمله از سال 2005 در انگلیس تبدیل شد. تازه‌ترین حمله تروریستی در انگلیس در روز 15 سپتامبر در یک ایستگاه مترو انجام شد. در جریان انفجار ناموفق یک بمب، 30 مسافر مترو زخمی شدند.

تنها یک روز پیش از بیان این اظهارات از جانب سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا، اندرو پارکر، رئیس ام‌آی5 (سرویس اطلاعات داخلی انگلیس)، گفت کشورش در سطح بی‌سابقه‌ای از تهدیدهای تروریستی قرار گفته است.

انتهای پیام/

پیش‌بینی مقام امنیتی آمریکا درباره تکرار حادثه 11 سپتامبر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار