داداشی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ضعف روسای‌جمهور در تدوین آیین‌نامه برای ابلاغ قوانین/لزوم نگارش ضمانت‌نامه اجرایی در مجلس

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: متأسفانه هم این دولت و هم دولت‌های گذشته بیشتر قوانین را با تأخیر ابلاغ کردند.

لتنمولی داداشی سخنگوی کمیسیون اصل 90 در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تدوین گزارشی درباره تخلفات روسای جمهور در عدم ابلاغ به موقع آیین‌نامه‌های لازم برای قوانین مصوب مجلس در این کمیسیون گفت: مصوبات مجلس بعد از تأئید شورای نگهبان به روسای‌جمهور ابلاغ می‌شود که آن‌ها هم باید آیین‌نامه های لازم را ذیل قوانین برای اجرا بنویسند.

وی تاکید کرد: متأسفانه نه این دولت و نه دولت‌های گذشته، این موضوع را رعایت نکرده‌ و بیشتر قوانین را با تأخیر ابلاغ کردند که این یک ضعف بزرگ از سوی روسای‌جمهور محسوب می‌شود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: ما در گزارشی به هیئت رئیسه مجلس، نمایندگان و کمیسیون‌ها پیشنهاد کرده‌ایم تا برای قوانین مصوب مجلس به منظور ابلاغ از سوی رئیس‌جمهور یک ضمانت‌نامه اجرایی نوشته شود تا اگر در مهلت مقرر این موضوع انجام نشود بتوان اقدامات لازم را انجام داد به طور مثال پرونده به دستگاه قضایی برود یا مجازات دیگری برای آن تعیین شود.

نماینده مردم آستارا خاطرنشان کرد: ننوشتن آئین‌نامه برای قوانین از سوی روسای‌جمهور برای ابلاغ در زمان مقرر باید متوقف شود و این موضوع هم با قرار دادن یک ضمانت‌نامه اجرایی در زمان نوشتن قوانین بوسیله نمایندگان میسر خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار