رها سازی ده هزار بچه ماهی در استخرهای کشاورزی زرند

در راستای گسترش آبزی پروری و آبزی مصرفی در شهرستان زرند ده هزار قطعه بچه ماهی سردآبی در یکی از استخر‌های ذخیره آب کشاورزی حومه این شهرستان رها سازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،  علی زارعی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند گفت: در راستای ترویج آبزی پروری و استفاده بهینه از منابع آب موجود ده هزار بچه ماهی سردآبی قزل آلای رنگین کمان با میانگین وزن سی گرم در استخر ذخیره آب کشاورزی در منطقه حومه شهرستان زرند رها سازی و پیش بینی می‌شود حدود ۶ الی ۷ تن گوشت سفید از این استخر برداشت گردد.

وی افزود: پس از طی دوره پرورش در این استخر این ماهیان در اسفند ماه صید و به بازار مصرف شب عید می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند با بیان اینکه مساحت این استخر یکهزار و پانصد متر مربع وعمق آن چهار متر می‌باشد، افزود: استخر‌های ذخیره ْآب کشاورزی با ذخیره آب در مدت زمان معین و تعویض این آب در دوره‌های آبیاری مشخص امکان پرورش ماهی را بسته به شرایط اقلیمی هر منطقه فراهم نموده است که با اصلاح خروجی استخر‌ها امکان پرورش ماهی در همه استخر‌ها وجود دارد.

زارعی در ادامه اظهار داشت: آب خروجی این استخر‌ها که برای آبیاری باغات مورد استفاده قرار میگیرد به دلیل وجود مواد باقیمانده غذا‌های ماهی و فضولات آن‌ها کود مناسبی برای باغات می‌باشد.

وی در پایان اظهار داشت: با ترویج آبزی پروری در مناطق مختلف شهرستان علاوه بر موارد ذکر شده سبب ترویج آبزی مصرفی و افزایش درآمد کشاورزان می‌گردد.
انتهای پیام/ی

پرورش ماهی در زرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار