در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کارگردان «فوق ماراتن» مستند جدید می‌سازد

سعید کشاورز مستندی درباره زندانی شدن مرد خانواده و آسیب‌های ناشی از آن می‌سازد.

کارگردان «فوق ماراتن» مستند جدید می‌سازدسعید کشاورز مستندساز درباره جدیدترین فعالیت خود به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: قبل از عید امسال تحقیق و پژوهشی را در مورد مستندی که تا به الان نامی برای آن در نظر نگرفتم شروع کردم و حدود هشتاد درصد از تصویربرداری را انجام داده‌ایم که تا دی ماه ادامه خواهد داشت. مراحل فنی این اثر از یکی دو هفته آینده آغاز و احتمالا اردیبهشت سال آینده تمام می‌شود.

وی افزود: این مستند درباره آسیب‌هایی است که پس از زندان رفتن یک نفر متوجه خانواده وی خواهد شد.

کشاورز ادامه داد: موصوع مستند ما در خصوص خانواده‌ای در شیراز است که پدر به جرم مواد مخدر زندانی شده و ما روی آسیب‌های این اتفاق برای خانواده‌اش کار می‌کنیم.

 این مستندساز اذعان کرد: باید بدانیم زمانی که یکصد هزار زندانی داریم حدود یک میلیون نفر مستقیم و غیرمستقیم درگیر آسیب‌های آن هستند که بیشتر متوجه همسر و فرزندان آنها خواهد شد.

این کارگردان درباره زمان نمایش جدیدترین مستندش بیان کرد: تمایل داشتم این مستند را  به جشنواره فیلم فجر بفرستم که با توجه به فراخوان فجر و تغییر شرایط آن و پذیرش فقط دو فیلم، صلاح دیدم برنامه‌ریزی دیگری جهت نمایش آن انجام دهم و بیشتر روی کیفیت تمرکز داشته باشم.

کشاورز ادامه داد: علاوه بر محافل هنری در زندان‌ها و مکان‌های مرتبط با آن، این مستند را اکران خواهیم کرد تا بیشتر با مسائل و مشکلاتی که متوجه خانواده‌های زندانی‌هاست آشنایی صورت گیرد.

وی درباره عوامل سازنده این مستند عنوان کرد: تحقیق، پژوهش و کارگردانی این مستند را خودم انجام می‌دهم و در بخش تهیه‌کنندگی، معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس همکاری‌های بسیار خوبی به خصوص در مورد ارائه مجوزها داشتند و از این طرح پس از آگاه شدن از نیت کار با روی باز استقبال کردند. صدابرداری بر عهده رامین رفیعی و تصویربرداری را خودم و با همکاری مهدی گلبو انجام می‌دهیم.

 

انتهای پیام/

آسیب‌شناسی زندگی خانواده افراد زندانی در یک مستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار