گردشگری با توجه به درآمد سرمایه گذرای کمتری نیاز دارد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان، گفت: نیاز به سرمایه گذاری کمتر و نتیجه بخشی سریعتر از مزایای سرمایه گذاری در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، محمد جواد فدایی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان، در شورای گفت و گوی استانی دولت و بخش خصوصی افزود: ایجاد اشتغال و درآمد در صنعت گردشگری نسبت به سایر حوزه ها از جمله پتروشیمی، نیاز به سرمایه گذاری بسیار کمتری دارد.
وی با تاکید بر اینکه هنوز به اهمیت صنعت گردشگری پی نبرده ایم، ادامه داد: صنعت گردشگری در دنیا سومین صنعت بعد از نفت و خودروسازی است که با توجه به اهمیت این بخش باید توجه لازم را به آن داشت.
فدایی از صنعت گردشگری به عنوان صنعتی ارز آور، سود آور و اشتغال زا یاد کرد و گفت: هماهنگی دیدگاه ها در راستای توسعه صنعت گردشگری، بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد.
وی اظهار کرد: پنجره واحد سرمایه گذاری به معنای واقعی تشکیل نشده و اگر محقق شود بخش زیادی از مشکلات حوزه های مختلف رفع می شود.
معاون استاندار کرمان عنوان کرد: روند طولانی صدور مجوزهای مختلف، یک آفت در مسیر توسعه است که در همه بخش ها نیز وجود دارد و راهکار اصلی رفع آن، ایجاد پنجره واحد به عنوان یک تجربه و راهکار جهانی است.
فدایی ادامه داد: متاسفانه تصمیماتی که گرفته می شود به مرحله اجرا نمی رسد و این امر مشکلات جدی را به دنبال دارد که به عنوان نمونه در حوزه صادرات پسته استان شاهد این موضوع بوده ایم.
وی تاکید کرد: درخواست ما این است که 100 میلیارد تومان تسهیلات برای صادرات پسته از صندوق ذخیره ارزی با نرخ 11 درصد ارائه شود تا مشکلات صادر کنندگان استان کرمان در این بخش حل شود.

انتهای پیام/ی

سرمایه گذاری کمتر و نتیجه بخشی سریعتر  در حوزه گردشگری

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار