سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای ایران دریزد؛

نیاز کشور به ۷ هزار هنرستان فنی و حرفه‌ای جدید

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای ایران در یزدگفت:کشور به ۷ هزار هنرستان فنی و حرفه‌ای جدید نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ ناصر شمس سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای ایران با بیان اینکه اعتبارات دولتی امکان تحقق اهداف تعیین شده دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سند ششم را ندارد، گفت: کشور به ۷ هزار هنرستان فنی و حرفه‌ای جدید نیاز دارد.

 شمس  در آیین تجلیل از خیران دانشگاه فنی و حرفه‌ای یزد با اشاره به اینکه اگر توجه به دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای افزایش یابد، مشکلات اقتصاد و بیکاری برطرف می‌شود، اظهار داشت: این موضوع و اهمیت آن را باید برای خیران تبیین کرد و در صورتی که این اقدام انجام شود، قطعا خیران بیش از پیش نسبت به این موضوع ورود پیدا می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه بدون کمک خیران نمی‌توانیم مشکلات دانشگاه را حل کنیم، افزود: در صورتی که اعتماد این عزیزان جلب شود قطعا میزان کمک خیران هم بیش از پیش افزایش می‌یابد.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور افزود: اگر بخواهیم در راستای تحقق برنامه ششم حرکت کنیم باید دانشگاه فنی و حرفه‌ای را به سمتی ببریم که 50 درصد دانشجویان کشور در این عرصه فعالیت کنند.

شمس ادامه داد: اگر بخواهیم به اهدافی که مجلس در برنامه ششم توسعه برای ما در نظر گرفته تلاش بسیار زیادی باید انجام دهیم که این تلاش‌ها نیاز به کمک و اعتبار دارد.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد فعالیت دانشجویان این دانشگاه در عرصه کاردانی، فنی است، گفت: این فعالیت‌ها نیاز به کارگاه دارد که ایجاد یک کارگاه و تجهیز با فناوری روز هزینه‌های بسیاری دارد.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای تحقق به هدف‌های تعیین شده را با کمک‌های دولتی امکان‌پذیر ندانست و گفت: در کشور باید به سمت پرورش کاردان و تکنسین برویم که بتوانند عرصه پیشرفت کشور را در دست بگیرند ولی برای این موضوع نیاز به هزینه داریم.

شمس با بیان اینکه برنامه ما در دانشگاه فنی و حرفه‌ای، در درجه اول توسعه رشته‌های کاردانی است، خاطرنشان کرد: همه باید در ایجاد رشته‌های جدید در این دانشگاه متناسب با نیاز هر منطقه ایجاد کنیم چرا که دلیل ندارد رشته‌ای که در یک شهر وجود دارد حتما در شهر دیگر هم تشکیل شود.

وی تصریح کرد: ما باید به سراغ صنعت برویم و با کمک صنعت، رشته‌های مورد نیاز در دانشگاه‌های کشور را بر حسب نیاز هر منطقه ایجاد کنیم، لازم است دانشجویان را وارد صنعت و کارخانه‌ها کنیم.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای بر ضرورت نیازسنجی ازسوی نیروهای بومی هر منطقه تاکید کرد و گفت: یک نفر که در تهران فعالیت می‌کند نمی‌تواند برای دیگر نقاط کشور رشته‌های مورد نیاز را تدوین کند چرا که وی از نیازهای مناطق مختلف اطلاعی ندارد.

شمس از تقویت بخش بین‌المللی در این دانشگاه خبر داد و گفت: یکی از عللی که دانشجویان ایرانی به خارج از کشور می‌روند این است که برنامه برای حفظ آنها نداریم و از ظرفیت‌های موجود استفاده نمی‌کنیم در حالی که علاوه بر استفاده از نیروهای بومی، باید زمینه جذب دانشجو از دیگر کشورها را هم فراهم کنیم.

وی بر ضرورت آموزش زبان‌های خارجی در دانشگاه‌های فنی تاکید کرد و افزود: ما می‌توانیم زمینه‌ای را فراهم کنیم که کشورهای مختلف برای تامین نیازهای خود از ظرفیت‌های ایران استفاده نمایند.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای یکی از مشکلات این دانشگاه را در حوزه نیروی انسانی دانست و گفت: در برخی استان‌ها ما با تورم نیروها مواجه هستیم ولی در استانی مثل یزد کمبود نیروی انسانی وجود دارد، به همین دلیل برنامه جامع و منسجمی در رابطه با رفع این مشکل در کشور داریم.

شمس از توافق این دانشگاه با آموزش و پرورش برای افزایش تعداد هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در کشور خبر داد و گفت: کشورمان اگر بخواهد به سمت توسعه حرکت کند باید تعداد هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای را افزایش دهد.

وی افزود: هفت هزار هنرستان در کشور نیاز داریم که بتوانیم به هدف تحصیل 50 درصد تعداد دانشجویان کل کشور در این دانشگاه برسیم و در این زمینه لازم است خیران و آموزش و پرورش به صورت جدی ورود پیدا کنند.

انتهای پیام/ی

افزایش تعداد هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.